cislovani poznamek

arnost arnost at uivt.cas.cz
Thu Jan 2 10:55:25 CET 1997

 >Sender: owner-csTeX at cs.felk.cvut.cz
 >Date: Thu, 2 Jan 1997 10:12:26 +0100
 >From: =?ISO-8859-2?Q?Hanu=B9_Adler?= <had at PDAS.CZ>
 >
 >Dobry den,
 >
 >mam makro (v plain TeXu), ktere na kazde strance zacne cislovat poznamky
 >pod carou od jednicky. No a stalo se mi, ze se odstavec se dvema
 >footnotes nevesel na jednu stranku. Druha poznamka se dostala na novou
 >stranku, ale zustalo u ni uz cislo dve a teprve u dalsiho odstavce
 >zacalo cislovani znovu od jednicky.
 >
 >Potreboval bych vedet, jak TeX primet, aby uz ta prvni poznamka byla
 >ocislovana jednickou.

> [...]

Je to dusledek asynchronnosti strankoveho a radkoveho zlomu. cislo
poznamky se sazi v okamziku, kdy jeste neni znamo, bude-li poznamka na
aktualni strance, ci nikoli.

kdysi jsem to resil dvojprubehove --- do pomocneho souboru si psat
stranky a cisla poznamek (cisluje se prubezne, kazda poznamka ma svoje
unikatni cislo) a v druhem behu zjistite, zdali byla vysazena na
aktualni strance, nebo az o stranku dal a dle toho se jeji cislo
vyresetuje, ci ne.

Nekde (mozna v Advanced TeXBook) jsem videl reseni jednoprubehove, kdy
vystupni rutina rozebrala  vysazenou stranku, pomoci specialnich
hodnot penalt lokalizovala misto, kde se ma prepsat cislo footnoty a
stranku poskladala zpet.

asi by take slo volat vystupni routinu po kazde footnote,  zjistit
naplnenost stranky a dle toho cislovat.

arnost