znak @

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Tue Feb 18 14:43:34 CET 1997

On Tue, 18 Feb 1997, Petr Kucera wrote:

> 	Pouzivate-li OS UNIXoveho typu, tak LaTeX bere znak @ normalne a
> nevypisuje mi zadne hlasky. Kdysi davno, kdyz jsem jeste pouzival DOS, tak
> jsem mel stejny problem. Tam jsem to, mysli ze, vyresil tak, ze jsem napsal
> @@ a to mu uz nevadilo.

???

Pripada mi to ponekud podezrele. Vim, ze plain nenastavuje @ jako
aktivni, takze ten znak vytisknu proste tak, ze ho napisu.
Nevim presne, co dela LaTeX. Z jednoducheho testu (na DOSu i na UNIXu,
v LaTeX209 i LaTeX 2e) jsem zjistil, ze LaTeX take nenastavuje @ jako
aktivni, alebrz ho ponecha jako obycejny znak. To jeste nevylucuje, zda
s timto znakem neco pachaji nejake pouzite styly. Jinak si Vas problem se
znakem @ nedovedu vysvetlit (kdybyste poslal podrobnejsi udaje, mohl bych
reagovat presneji).

Nemuzete-li nejaky ASCII znak vytisknout a pouzivate jej na jedinem
miste, pak staci psat treba \tt \char`\@ (zavinac), \char`\\ (backslash),
\char`\~ (vlnka), \char`\% (procento) apod. Pritom ale mezery za temito
konstrukcemi se nezobrazi.

Pokud potrebujete odolnejsi reseni (pro texty do nadpisu), definujte si treba
\chardef\vlnka=`\~    \chardef\zavinac=`\@  , plain napriklad definuje
\chardef\%=`\% .

Petr Olsak