Vzory pro deleni slov v cizich jazycich

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Tue Feb 4 13:56:18 CET 1997

On Tue, 4 Feb 1997, Petr Sojka wrote:

> "Vaclav Studeny wrote:"
> :         Cetl jsem si popis k programu maketfm a v nem jsem narazil na seznam
> : souboru se vzory pro deleni slov v ruznych jazycich jako ve spanelstine,
> : katalanstine, francouzstine,. . . . Ani nevite, jak jsem zesmutnel z toho,
> : ze je  nemam. Porad sazim nejake spanelske diplomove prace, nemecke seznamy
> : literatury, uryvky z francouzske prozy,. . . a vzdy musim zakazat deleni a
> : pak to vypada nevalne. Nevite, kde by se daly najit, tedy nyni predevsim ten
> [...]

tuto spanelstinu jsem prave pouzil a je dost mizerna. Skoro v kazdem
odstavci bylo nejake slovo rozdeleno spatne. Dospel jsem k nazoru (ale
nezkousel jsem to), ze s ceskymi \patterns by spanelstina fungovala lepe.

> Amer. anglictina                             ushyphen.tex
> britska anglictina (OUP)                     ukhyphen.tex
> Knuth                                        hyphen.tex
>
> Zdravim
> Petr Sojka
> :
> :         A nevite take nekdo,  zda vzory pro deleni anglickych slov, ktere
> : jsou v distribuci csTeXu z lonskehoi roku  jsou podle pravidel britskych ci
> : americkych. Osobne nepovazuji tak uplne americtinu za jazyk, uz britska
> : anglictina je nepekny hybryd jazyku. . .

CSTeX pouziva puvodni Knuthuv hyphen.tex pro US, ktery by z duvodu
kompatibility mel byt pouzit vzdy jako \language 0. Dalsi vzory si muzete
zavest pomoci \DeclareLanguage pro csLaTeX (viz dokumentace).

                              Zdenek Wagner______/

Due to frequent problems with Windows NT Mail Server
I started to use new address: wagner at mbox.cesnet.cz

I will continue reading messages at wagner at icpf.cas.cz
if I ever receive them...