Pocet znakov

Petr Prikryl prikryl at dcse.fee.vutbr.cz
Thu Dec 18 11:41:08 CET 1997

Ludvik Tesar (tesar at utia.cas.cz) wrote:
> [...]

Myslim, ze s tim u vaseho kolegy nepochodi. Kdo jednou zkousel psat
skripta ve Wordu a pak to zkusil v LaTeXu, musel by byt padly na hlavu,
aby se dobrovolne prepnul zpatky.

>Jestlize mate k dispozici UNIX, muzete pouzit standartni UNIXovske
>programy "detex" a "wc". Tim muzete zjistit pocet znaku a slov (a pocet
>radku zdrojaku, coz vas asi nezajima). Takze napr:

>   detex -w skripta.tex | wc -cw
[...]

Pokud nemate Unix (tj. v DOS a Windows), poohlednete se po DJGPP,
coz je DOSovy port GNU C++ a je dodavany i s Unixovymi utilitami
-- wc (tj. word count, nikoliv ta mistnost na konci chodby) je mezi
nimi.

Co se tyka "detex", s tim bych si nelamal hlavu. Jsem toho nazoru,
ze se do LaTeXoveho (nebo plainTeXoveho) zdrojoveho textu pisou
jen prikazy, ktere jsou k uzitku a reprezentuji usili venovane sazbe.
Pri procentualnim zastoupeni prikazu (jako slov) v objemu
celkoveho textu se da, troufam si odhadnout, dobre zduvodnit jejich
zapocitani mezi slova textu. Stejny argument bych pouzil pri pocitani
znaku (wc zvladne oboji, pripadne se daji secist velikosti zdrojovych
textu).

Vyzadovat pocet radku dokumentu vysazeneho proporcionalnim pismem je
trochu nesmyslne, pokud nejsou zadany parametry typu sirka a vyska
sazene stranky, font a jeho stupen, proklad mezi radky... Jenze to
asi na dekanate nevysvetlite. Takze bych vzal jednu stranku, spocital,
kolik se na ni vlezlo radku, a vynasobil to poctem stranek.

Preji pekne svatky a odlozeni boje s vetrnymi mlyny az na pristi rok.

Petr

--
Petr Prikryl (prikryl at dcse.fee.vutbr.cz)   http://www.fee.vutbr.cz/~prikryl/
TU of Brno, Dept. of Computer Sci. & Engineering;    tel. +420-(0)5-7275 218