Pocet znakov

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Wed Dec 17 11:45:56 CET 1997

Jiri Zelinka pise:
>Neznam presne program detex, ale jestli pouze odstrani TeXove sekvence ze
>zdrojaku, muze jeho vysledek byt znacne zkreslujici v pripade, ze si napr.
>nejakou casto opakujici se cast textu pravedete na makro, pak toto makro
>mate v textu treba 100x a detex ho odstrani.

Ano, vytvaret ascii soubor z TeXovskeho zdrojaku je NESMYSL, prave
z uvedeneho duvodu. Navic, v tomto konkretnim pripade je treba ziskat
ascii text s rozlozenim do radek stejnym, jako je v dvi, kvuli
zjisteni poctu radek.

>Pokud to tak opravdu funguje,
>doporucil bych program dvi2tty, pripadne jeho pocestenou verzi csdvi2tt
>(najde se na serveru CSTUG, i prelozena verze pro DOS), ktery prevadi
>na ASCII text dvi soubor.

Jina moznost je pouzit vyborny Mattesuv dvispell, ktery je pruzne
konfigurovatelny a dokaze s dvi souborem delat vselika kouzla.

>Pak muzete jako pocet znaku uvest delku souboru,
>pocet radku zjistite lehce v nejakem editoru, ktery ukazuje cislo aktualniho
>radku (jediny, o nemz vim, ze to nedela, je notepad z MSW).

V podstate souhlasim. Doplnim, ze pocet slov lze zjistit jako pocet
mezer plus pocet radku. Pocet mezer lze zjistit v editoru, ktery umi
funkci Najdi/Nahrad a ukazuje pocet provedenych nahrad. Napriklad v
CSEDu bych nechal nahradit mezeru za mezeru s volbou N9999 a pak bych
si jednoduse precetl, kolik nahrad se provedlo (pokud je v textu vice
slov nez 9999, muselo by se to provest per partes).

S pozdravem
Antonin Strejc

P.S.: Vyjadril jsem se toliko k _technicke_ casti problemu. Jiste
      tusite proc. Blizi se svatky klidu a pohody, takze nestoji za
      to se zbytecne rozcilovat...

>Jiri Zelinka

Ing. Antonin Strejc                            Phone: +420-2-24352938