Dotazy zacatecnika

Svoboda Josef - IN,,student,UID=21313 XSVOJ09 at jms.vse.cz
Mon Dec 1 16:17:00 CET 1997

Zdravim,
jsem uplny zacatecnik s TeXem a mam dost problemu (doufam, ze nejsem
jediny).

%%Podle rad jsem si stahnul TeXbook, ale mel jsem problemy pri jeho
kompilaci:
%%1) Pri kompilaci psal "\titlepage=> _" a ja nevim, co s tim? Tak
jsem to
%%odklepnul a pak se zastavil na "\pageno=-1983=> _" a opet nevim, co
s tim?
%%
%%2) Tak jsem spustil \batchmode a kompilace probehla a vytvoril se
%%texbook.dvi. Kdyz jsem chtel pak ten texbook.dvi prohlednout, tak to
%%napsalo: "Warning 1205: font cmman[cmman<300>] not found. Enter new
font
%%name/size: _". Co mam s timhle delat??

Knuth zpristupnil zdrojovy text Texbooku jen pro nahlednuti do jeho
maker.
Nepreje si, aby si jej nekdo tisknul. (Copyright ma American
Mathematical Society.)

%%Dale mi byla doporucena ke studiu kniha TeX naruby od P.Olsaka z
%%math.feld.cvut.cz. Tak jsem ji stahul a chtel prohlednou, ale ouha:
%%1) Kdyz jsem chtel prohlidnout uz hotovej tbn.dvi, hodilo to
%%nasledujici vec:
%%"Warning 1205: font csr10 [csr10<600>] not found
%%Enter new font name/size: _"
%%Co mam delat??

Jsou pouzity 600dpi fonty misto najcastejsich 300dpi.
Podivejte se na stranku P. Olsaka, kde je odkaz na distribuci
cstexu.
Balik lj_cbas.zip obsahuje 300dpi fonty, snad jsou tam nekde i 600dpi,
podivejte se do seznamu listzip.html.
Nebo si instalujte novejsi verzi cstexu, ktera umi automaticky
generovat
fonty. Vase verze je zrejme uz dosti stara nebo v ni neco chybi.

%%2) Jake kodovani je pouzite ve zdrojaku? Urcite to neni Latin-2 a
Kamenicky,
%%podoba se to velice kodovani pro Windows 3.1x (coz je myslim 1250),
ale co
%%mam ovladac na toto kodovani, tak nezobrazuje spravne pismena \v{s}
a \v{z}
%%:-) Takze pokud byste mel nekdo naladu louskat takovyhle problemy,
byl bych
%%stastnej, kdybych se z tohoto souboru moh taky neco priucit.

ISO Latin-2 se jmenuje toto kodovani a je z velke casti shodne s
CP1250.
Prelozte si jej programem cstocs (ma byt ve standardni distribuci v
adresari bin.)

%%1) Zkousel jsem pouzivat cestinu Latin-2 a v pohode mi to TeX
prelozil.
%%Kdyz jsem ale zkusil pouzit kodovani Kamenickych, tak to sice
prelozil bez
%%chyby, ale zadny hacky a carky. Je teda mozny psat v kodovani
Kamenickych a pak to
%%prelozit do dvi v Kamenickych nebo se musi to konvertovat do latin-
2?? Uz mi
%%lidi radili, ze mam inicializovat TeX pro Kamenicky, ale jak, to
nevim.

Inicializujte si jej davkou initex, obsluha je snadna.

%%3) Proc nefunguje \font\mujc=csb10 scaled 2000? To je pripad i v
otazce 1) u
%%TeXu naruby od Olsaka.

Obvykle zvetsovani fontu se provadi koeficientem 1.2 a jeho mocninami
pro toto zvetseni byvaji jiz obvykle pripraveny nektere bitove mapy.

%Taky si jeden clovek myslel, ze nemam nainstalovanou verzi CSTeX,
ale mam
%diskety myslim z ftp.vse.cz a jmenujou se cstex a vsechno je psany
pro cstex
%a dokonce v menu mi pise csLatex (nebo takhle nejak).
%
%Diky vsem za odpovedi, ktery mi pomuzou.
%
%Cau.
%
%                                        Wolf.

Neni zac.
Josef Svoboda