Editory pro TeX

Pavel Voch nemiv+tex at mbox.vol.cz
Wed Aug 20 07:58:10 CEST 1997

> Odpovde, ktore doteraz prisli do tejto konferencie nesplnili moje nadeje,
> ze sa dozviem o nejakych editoroch aj pre UNIX.

Ja mam vyzkousene tri moznosti. Je zde samozrejme emacs+auctex coz je
velmi mocny nastoj a v podstate idealni.

Nicmene nekteri z nas stale jeste vlastni stroje na kterych moc rychle
nebezi (doma mam 386/7 + 8MB). V takovem pripade je dobrou volbou jed
(xjed), ktery bezi na konzole v Xech, v DOSu a Windowsech (myslim ze i
na vms). Ovladanim je kombatibilni s emacsem, ma zvyrazneni syntaxe
(napr. i pro TeX) ruzna makra... Pokud ma nekdo zajem mam k dispozici
konfiguracni soubor pro ceskou klavesnici (je taky na ftp.econ.muni.cz).

Dalsi variantou, kterou jsem zacal ted pouzivat je elvis. elvis je
vylepsena verze vi (bezi na konzole, v X-ech, DOSu, Windowsech).
Pouzivam ho ze dvou duvodu. Za prve spravuji nekolik systemu a ne vsude
mam k dispozici emacs (a vi je vsude). Za druhe, na linuxu jsem zacal
pouzivat dfm (coz je drag and drop desktop manager, delany podle warpu)
a prece jen kdyz poklepu na texovy soubor a zacne se mi spoustet emacs
tak to neni ono ani na rychlejsim pocitaci. elvis ma ruzne rezimy pro
ruzne typy textu vcetne zvyrazneni syntaxe (jako emacs). Napriklad umi
zpracovavat html. Zvyrazneni syntaxe pro TeX nebylo ve standartni
konfiguraci, neco jsem si nastavil, ale potreba to jeste vyladit.
Samozrejme neni problem spoustet TeX rouvnou z editoru...

                                                     Pavel Voch
--
When all other means of communication fail, try words.