Editory pro TeX

Jiri Zelinka zelinka at hunter.math.muni.cz
Mon Aug 18 15:05:30 CEST 1997

> Jaky editor mate na mysli?
> Ja vim, ze kazdy bude obhajovat nejaky svuj editor, a mame valku editoru,
> nejen TeXu, ale zajimalo, by me , jake editory se vlastne mezi ucastniky
> konference pouzivaji. Nebylo by dobre doplnit nejake "doporuceni" pro
> zacatecniky. Neco takoveho jako pokud mozno objektivni srovnani typu
> pozadujes - znas - jsi zvykly na -> editor.
>
> 			Tomas Kouba

Barevne rozlisovat text umi i vestaveny editor v TeXShellu (pod DOSem), ovsem
zase ma omezenou delku souboru a neumi klavvesova makra. Ma ale take napovedu
ohledne syntaxe a parametru TeXovskych maker, ovsem ve verzi, kterou jsem si
testoval zhruba pred rokem a pul to bylo jenom pro LaTeX 2.09, jaka je
situace dnes, nevim. (Mimochodem, at jsem delal, co jsem delal, nepovedlo se
mi zprovoznit vestaveny editor nastavenim primo v TeXShellu, musel jsem do
konfiguracniho souboru - nastesti je v ASCII - a nastavit to tam.)

Pokud se pouziva editor, ktery zvlada klavesova makra, je vhodne si pro
zmirneni potizi pri hledani zapomenutych zavorek, znaku $ apod. udelat
makro, ktere pise zavorky rovnou v paru a vraci kurzor za pocatecni zavorku.
Jsou i editory, ktere to delaji samy, napr. pro kulate zavorky to umi
MultiEditor Lite (tim padem MultiEditor asi taky).

Jiri Zelinka