\csprimeson a derivace -- reseni

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Fri Aug 15 14:15:08 CEST 1997

On Fri, 15 Aug 1997, Leo Hadacz wrote:

> Jestli jsem to konecne spravne pochopil, tak \csprimeson zapina ``takoveto''
> ceske uvozovky, nikoliv ,,takoveto``. O ty prvni ale zajem nemam. Tim padem
> by stacilo zapnout jako aktivni pouze znak ` a nikoliv '. Uvozovky, o ktere
> mi jde, jsem se naucil pouzivat v Nemecku. Nevim, jestli je to definovano v
> german.sty, nebo to byla jen mistni specialita, ale mne se takoveto uvozovky
> libi. Ceske (nemecke) uvozovky jsou totiz 9966 prvni dole druhe nahore,
> zatimco anglicke jsou 6699 obe nahore, nepripada mi proto logicke pouzivat
> [...]

Vyzkousel jsem ,,na rychlo`` toto reseni. Zkuste, zda Vam bude vyhovovat:

\def\leftprime{\futurelet\next\testprime}
\def\testprime{\ifx\next\leftprime \expandafter \putcrqq \else \char`` \fi}
\def\putcrqq#1{\crqq}
{\catcode``=13 \gdef\activeleftprime{\catcode96=13 \let`=\leftprime}}

\activeleftprime

Tady zkousim ,,takove`` uvozovky.
Zatimco jednoduchy ` znak zustane zachovan. Bohuzel, prave uvozovky
necti kerning, protoze futurelet je povel hlavniho procesoru.

%% Pozor!!, jakmile je aktivni \activeleftprime, nelze pouzivat
%% konstrukce, jako treba \char`\~ a podobne. To ostatne neslo
%% ani pri \csprimeson.

Petr Olsak

\end