\csprimeson a derivace -- reseni

Leo Hadacz hadacz at math.muni.cz
Fri Aug 15 13:48:28 CEST 1997

Petr Olsak pise:

> Pri nastaveni \csprimeson bude znak ' aktivni vsude, zatimco puvodne

Jestli jsem to konecne spravne pochopil, tak \csprimeson zapina ``takoveto''
ceske uvozovky, nikoliv ,,takoveto``. O ty prvni ale zajem nemam. Tim padem
by stacilo zapnout jako aktivni pouze znak ` a nikoliv '. Uvozovky, o ktere
mi jde, jsem se naucil pouzivat v Nemecku. Nevim, jestli je to definovano v
german.sty, nebo to byla jen mistni specialita, ale mne se takoveto uvozovky
libi. Ceske (nemecke) uvozovky jsou totiz 9966 prvni dole druhe nahore,
zatimco anglicke jsou 6699 obe nahore, nepripada mi proto logicke pouzivat
``takoveto'' uvozovky i v ceskych textech. Protoze vsak ligatura (je-li to
ligatura) ,, je v poradku, ja bych potreboval predefinovat pouze znak `. Na
znak ' neni vubec potreba sahat (pokud ovsem nechceme pouzivat \csprimeson v
puvodnim vyznamu, coz mozna chceme). Muze mi tedy prosim nekdo prozradit,
jak co nejlepe udelat, aby `` delalo ceske zaviraci uvozovky? Dekuji predem.

lH

 _                 _    _     hadacz at math.muni.cz
www: http://www.math.muni.cz/~hadacz/