METAPOST & LaTeX

Mgr. Libor Dvorak dvorak at ugn.cas.cz
Tue Aug 12 20:21:03 CEST 1997

> [...]

> OS/2). Umistete si jeho kopii do adresare daneho v PATH. Tu
> modifikujte tak, aby se volal LaTeX. Napr. misto %MPTEX%
> \batchmode\input mpx__tmp >NUL si dejte (podle Vasi konkretni
> situace) neco jako tex386 -mt=30000 &latex \input mpx__tmp Tim dojde
> k zastavovani na chybach, budete videt hlasky na obrazovce a pod.
> Nezapomente na spravne nastaveni promenne TEXINPUT, muzete ji
> nastavit docasne na zacatku tohoto davkoveho souboru. Totez plati
> pro pripadne dalsi potrebne promenne pro chod TeXu. O vyznamu
> souboru makempx.bat si muzete precist v dokumentaci.

Dekuji za odpoved, bohuzel zatim jsem to jeste nerozchodil. Pouzivam
DOS/emTeX/MNU; udelal jsem nasledujici zasahy do konfigurace:

 V globalnim texcfg.bat jsem nastavil

 set MPTEX=%TEXVER% -mt25000 &csLATEX

 (aby to souhlasilo s volanim csLATEXU pomoci cslatex.bat) a dale

 set MPXCOMMAND=%EMTEXDIR%\mplib\makempx.bat

 Standardne dodavany makempx.bat jsem soupnul na prislusnou cestu
 a upravil jsem
 %MPTEX% \batchmode\input mpx__tmp >NUL
 na
 %MPTEX% \input mpx__tmp

 Dale jsem do sveho .mp zdrojaku na zacatek umistil

 verbatimtex
    \documentclass{article}
    \begin{document}
 etex

 a na konec

 verbatimtex
    \end{document}
 etex

 (experimentalne jsem zjistil, ze mi pak METAPOST resp. doprovodny SW
 mene nadava). Vse potom probehne zdanlive vpohode, nicmene idyla
 skonci ve chvili, kdy predhodim .dvi ke zpracovani DVIPSu. Volam
 ho prostrednictvim dvidrv, a sice dvips32. Ten je na me nejak nakrknuty
 a tvrdosijne me oblazuje hlasenim, ktere konci

 d:\emtex\bin\dvips32.EXE: ! error while unpacking; more bits than required

 V dokumentaci k dvidrv resp. dvips jsem nic podobneho nenasel. Tusi
 nekdo, kde je zrada?

                                                                       L. Dvorak