Dalsi dotazy

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Thu Apr 24 15:44:30 CEST 1997

> Dobry den!
>
> 	Mam opet nekolik dotazu.
>
> 	1) Mam nejakou databazi, napr. data.dat, v niz jsou udaje zapsany do
> "matice", napr. timto zpusobem:
> 	* * * ... * * *
> 	* * * ... * * *
> 	* * * ... * * *
> Tyto udaje nacitam pomoci sekvence prikazu
> \openin0=data.dat
> \read0 to\mbox
> Timto se nacte jen jeden radek ze souboru data.dat. Ja bych chtel ale nacist
> postupne i dalsi radky. Mohli byste mi nekdo poradit, jak to mam udelat?

> [...]

Tak ako v kazdom inom jazyku treba pozit cyklus, v texu \loop#1\repeat.
(Ak je v Latexu vyhodeny da sa opisat z Texbooku)
#1 zahrna podmienku, ktora ma byt splnena a aj to co treba vtedy vykonat
napr. \ifnum \i<10 \advance\i by 1 \procedura

V druhom bode s vyuzije toho, ze kazde makro definovane ako
\def\macro#1{...#1...} nacita len prve  pismeno zo zoznamu. To sa strci do
\hboxu, ku ktorema sa pridaju uz doteraz nacitane pomocou \unhbox.
Test na neparnost (lichost) je \ifodd. Vsetko sa samozrejme bude nachadzat v
\loope.

Vela uspechov pri odladovani podobnych zabaviek zela

A. Surda