Nekolik dotazu

Petr Sojka sojka at daeron.fi.muni.cz
Mon Apr 21 16:23:14 CEST 1997

"Petr Kucera wrote:"
: > Petr Kucera writes:
: > > 	1) Chtel bych vedet, zda-li jde nejak zmenit lokalne meziznakovou
: > > mezeru (mam ten dojem, ze se tomu rika 'kerning').
: >
: > T\kern-.2ptakto.
: > -- Libor
: >
: 	To bych vedel take, ale nevim jestli jsem se spatne vyjadril.
: Jestlize ano, tak se omlouvam. Ja jsem mel na mysli zmenit kerning treba v
: cele vete bez toho, abych daval "\kern*pt" za kazdy znak.

Knuth umyslne do TeXu tuto moznost neimplementoval (pro typografickou
nevhodnost tohoto zpusobu sazby;
"Those who letterspace the lowercase would steal sheep." F.Goudy).
Korektni zpusob je udelat si novy font s jinym prokladem
(napriklad pomoci fontinst baliku). Pak Vam zustane moznost deleni.

Rychlou nahrazkou muze byt nektery se stylu, ktery
to dela, napriklad spaced.tex Olina Ulrycha
(ftp.cstug.cz/pub/tex/local/cstug/ulrych/)

Zdravim
Petr Sojka