EC fonty versus CS fonty

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Mon Apr 21 13:34:44 CEST 1997

On Thu, 17 Apr 1997, Libor Skarvada wrote:

> PS: Srovnaval jsem text psany CS fontem i EC fontem v ruznych rezech
> i velikostech, ale nikde se mi nestalo, ze by diakriticke znacky nad
> verzalkami zasahovaly az k ucari predchoziho radku.

Mam vazne podezreni, ze jste zapomnel nastavit zaporny \lineskiplimit.
Pri mensim prokladu radku nez dva body je to bezpodminecne nutne. Jinak
se Vam obcas radky rozebehnou a nebudou mit pozadovanou vzdalenost.
Pri mnou uvadenych testech bylo pouzito 11/12, tj. 11 bodovy rez s
jednobodovym prokladem, tedy:

\lineskiplimit=-4pt \baselineskip=12pt
\font\text=ecrm1095 \text text... \end

Pokud zkusite sazbu 10/10, pak se s trochou nadsazky da rici, ze hacek nad
verzalkou splyva s pimenem "v" na predchozim radku. Pritom i sazba bez
prokladu radku se obcas pouziva.

Petr Olsak