EC fonty versus CS fonty

Libor Skarvada libor at informatics.muni.cz
Thu Apr 17 20:26:01 CEST 1997

Petr Olsak writes:

> Srovnavame-li DC/EC a CS fonty, pak je srovnavame z pohledu toho, ze to
> jsou kandidati na zakladni font pritomny v kazde instalaci TeXu (podobne
> jako CM font). Rozhodne ovsem z toho neplyne, ze nebudeme v TeXu
> pracovat s jinymi fonty, ktere si navic dokoupime a instalujeme.
>
> Zakladnim fontem v CSTeXu byl, je a bude CS font. Je to analogie
> k CM fontu, ktery byl, je a bude zakladnim fontem kazde instalace TeXu.
> Toto tvrzeni se muze zmenit pouze tehdy, pokud prestanu delat CSTeX ja.

Na schuzi vyboru CSTUGu pred dvema lety, ktera byla v Zitne, jsme se
dohodli, ze CS fonty a EC (tehdy DC) fonty budeme povazovat za
rovnocenne a ze v baliku CSTeXu budou pritomny oba.  Primlouvam se za
to, aby to tak zustalo.  Myslim, ze obe skupiny uzivatelu (CS i EC)
jsou nezanedbatelne, a proto by bylo nevhodne prohlasit za "zakladni"
pouze jeden font.

-- Libor

PS: Srovnaval jsem text psany CS fontem i EC fontem v ruznych rezech
i velikostech, ale nikde se mi nestalo, ze by diakriticke znacky nad
verzalkami zasahovaly az k ucari predchoziho radku.