"barevne separace"

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Tue Apr 15 14:47:18 CEST 1997

On Mon, 14 Apr 1997, Antonin Strejc wrote:

> Zeptejte se, zda osvitka umi zpracovavat kompozitni barevny PostScript
> (nektere to uz umeji). Pokud ano, doporucuji barvy vicebarevneho textu
> volit ze ctverice C,M,Y,K, tedy napr. Cyan a blacK. Na osvit pak
> dodate jediny PS a reknete, ze chcete udelat separace Cyan a blacK a
> budete mit kazdou barvu na zvlastnim filmu.
>
> Pokud osvitka umi zpracovat pouze pripravene separace, udelal bych
> to tak, jak navrhujete. Pokud nejsou obrazky, tak mi to pripada
> jednodussi nez pouzivat externi separacni program jako napr. Adobe
> Separator aj.

Ja nechavam sve dokumenty svitit na osvitce, ktera umi separace sama.
Nicmene, v distribuci programu dvips v adresari contrib je balik colorsep,
ktery dela barevne separace textu. Provadi se to predefinovanim PS
operatoru setcmykcolor. Nevim, zda tento balik rozumi i jinym barevnym
prostorum, ale bezpecne vim, ze nezvladne colorimage. Pokud mate dvips z
CSTeXu, pak adresar contrib nenajdete. Verze prebalena Petrem Olsakem je
oklestena, musite si z CTAN stahnout originalni dvips.

Dale existuje balik Aurora. Ten umi separace pro vsechny barevne prostory
(tj. cmyk, rgb, hsb) i pro barevne obrazky pouzivajici colorimage, navic
spravne otaci uhel rastru. Obsahuje velmi dobrou dokumentaci a vysvetleni
problematiky barevnych separaci. Je to shareware a musi se za nej
zaplatit, nevim kolik, protoze jsem jej nikdy nepouzil (krome soukromeho
testu na HP LJ 4m). ziskal jsem jej odnekud z Australie a nejakou dobu byl
i na nasem ftp serveru. Vlozim jej znovu na
ftp://ftp.icpf.cas.cz/wagner/aurora, ale nejdrive zitra -- musim jej
prinest z domova.

> Antonin Strejc

> Ing. Antonin Strejc                            Phone: +420-2-24352938
> Czech Technical University in Prague                 Computing Centre
> Czech Republic                               Zikova 4, 166 35 Praha 6

                              Zdenek Wagner______/

Due to frequent problems with Windows NT Mail Server
I started to use new address: wagner at mbox.cesnet.cz

I will continue reading messages at wagner at icpf.cas.cz
if I ever receive them...