Roztrhejte si vzajemne obcanky... (Re: 'e a 'a)

Petr Prikryl prikryl at dcse.fee.vutbr.cz
Sat Apr 26 19:12:34 CEST 1997

Toto je otevreny dopis panum Olsakovi a Sojkovi, protoze je mi
lito, ze se porad vzajemne tak rafou. Jsem si vedom toho, ze me
mozna jeden z nich nebo mozna oba za to nebudou mit radi.
Pak je to ovsem jejich problem. Na reakce ostatnich vuci me
osobe pravdepodobne nebudu odpovidat a urcite se v tehle souvislosti
nechci zapletat do rozebirani detailu.

Petr Olsak (olsak at math.feld.cvut.cz) wrote:

>Nevim, zda pan Sojka chce veci slouzit, ale z jeho reakci soudim, ze se
>zatim spise produciruje. Rozdilnost posazeni carky nad a a e je totiz vec
>velmi nepodstatna. O co panu Sojkovi jde, je prosazeni, zatim pomerne
>nevhodnych pisem EC jako ZAKLADNI pismo CSTeXu. Jako ALTERNATIVNI pismo
>samozrejme EC v CSTeXu zahrnuto je, protoze je zahrnuto v emTeXu a CSTeX
>pro DOS obsahuje cely emTeX. Protoze "tonouci se stebla chyta", chytl se
>pan Sojka drobnosti tykajici se carky nad e.

Je skoda, pokud sve osobni problemy prenasime do sve prace takovym
zpusobem, ze se snazime poukazovat na to, jaky je ten, ci onen a co udelal
on spatne ("ne ja, ja delam vsechno dobre"). Kazdy ma sve lidske i sve
pracovni kvality. Ne vzdycky musi byt obe stranky prijatelne pro nekoho
jineho. Kazdy si ovsem skodi tim, kdyz pomlouva nekoho jineho pred
nekym tretim. Takove ty pravnicke klicky typu "ja jsem tohle slovo nerek"
me moc neberou -- divam se na to laicky a stve me, kdyz jeden do druheho
lidi rypaji, aby ublizili a pritom se chteji tvarit, ze oni jako nic,
protoze jsou urcite oni v pravu. "A kdyz uz nic jineho, dostanu ho
na Menharta / na EC fonty."

Pane Olsak, vazim si Vasi prace. Moc se mi libi i Vase posledni kniha
TeXbook naruby. Urcite patrite mezi elitu TeXovske odborne komunity.
Nikdy jsem se s Vami nepotkal, takze nemuzu posuzovat jine vlastnosti,
nez ktere vidim z Vaseho dila a z Vasich prispevku do Net News.
Byla by ale urcite skoda, kdybyste svou mentalni energii zbytecne
plytval na takove hadanice, jake spolu s Petrem Sojkou provozujete.
Asi neni tak uplna nahoda, ze je prezidentem CSTUGu. Nevim, jak
dobre umi TeX a jak dobre rozumi typografii, jestli je v techto
vecech lepsi nebo horsi nez Vy a je mi to jedno. Jako prezident
CSTUGu musi mit taky jine vlastnosti nez odborne a technicke. Osobne
se mi zda docela normalni a nemam, co bych mu vytykal (krome toho,
ze pristupuje na takoveto debaty). Vam ovsem mam za zle, ze vuci
nemu takto vystupujete na zaklade nejakych ostatnim nejasnych
okolnosti a upirate mu dustojnost protoze mate pocit, ze Vas
asi nedocenil, nebo co.

Petre Sojko, chapu, ze jako oficialni osoba musis reagovat na veci,
ktere se nejak dotykaji CSTUGu (fonty a tak). Docela chapu, ze uz
te tyhle debaty unavuji (jak ses vyjadril v jednom z prispevku).
Zkus dat dohromady treba nejakou nezavislou skupinu, ktera by se
otazkami, jake se tady rozviruji, nejak rozumneji zabyvala. Vyzvi
treba k tomu, at se lidi k nejakemu konkternimu problemu vyjadri.
At se kolem toho neco udela nebo at se zverejni co se udelalo,
ale at se kolem toho jen tak porad nekeca. Pokud neexistuje nic
lepsiho, co by melo byt vyrceno, pak at se radeji nerika nic.

Odsuzovat neco je velmi jednoduche. Mozna se i ja dopoustim posuzovani,
na ktere nemam pravo. Ale nekdy u slozitejsich systemu staci, kdyz
se do nich urcitym zpusobem sprtne a ony se dostanou do lepsiho stavu.
A tak Vam obema navrhuji, abyste si misto "producirovani" a "chytani se
stebla" vzajemne roztrhali obcanky a konecne se nejak smirili. Pokud
si chcete vyjasnovat neco velmi osobniho, posilejte si e-maily a zalujte
se u soudu. Vyreste si sve veci sami a nezneuzivejte NetNews k hledani
priznivcu proti tomu druhemu.

Petr

P.S. Pokud uz mate obcanky zatavene do plastiku, pokuste se radeji
     najit jinou formu relaxace -- to trhani jde moc tezko.

P.P.S. Neni tady nekdo, kdo by celou vec mohl urovnat?

--
Petr Prikryl (prikryl at dcse.fee.vutbr.cz)   http://www.fee.vutbr.cz/~prikryl/
TU of Brno, Dept. of Computer Sci. & Engineering;    tel. +420-(0)5-7275 218