LaTeX a kodovani pod windows95

Filip Kadlec kadlec at cnrs-orleans.fr
Fri Sep 13 08:55:31 CEST 1996

Dekuji za odpovedi, dal jsem to do poradku podle rady p. Kroba.

At 17:20 12/09/96 +0200, Ivan Kohutek wrote:
>1. pod win95 (PAN European) sa da priamo doinstalovat ceske/slovenske
prostredie
>    (vcitane klavesnice, fontov) z instalacnych diskiet (neviem ci
doinstalovanie
>    z win3.1 je korektne)
To je mozne, ale ja nemam verzi PAN eu, nybrz francouzskou. Doinstalovat do
ni cestinu mi dalo, mimochodem, dost prace.

>2. po instalacii mi win95 nastrkal do autoexec.bat a config.sys tie ovladace
>   a programy, ktore su nutne k praci s diakritikou (CP 852) pod DOSom
>3. pri instalacii LaTeXu som zadal, ze chcem pouzivat kodovanie Latin2
>4. v editore TeXmeX som zadal, ze chcem pouzivat font Fixedsys so
>    scriptom CentralEuropean
>
>Takto to funguje korektne (pouzivam TeXmeX). Neskusal som, ci tieto
>podmienky su nutne a ci z nich nie je mozne nieco zlavit.
Myslim ze je mozne slevit z bodu 2, pokud nechcete pracovat s diakritikou
pod DOSem. Bod 3: to samozrejme neni jedina moznost, muzete pouzivat i
kodovani Kamenickych (to ted pouzivam ja). K tomu je potreba, jak psal p.
Krob, upravit system.ini a zapnout konverzi OEM/ANSI v TeXmex. Bod 4 je
evidentne nutny (libov. font s kodovanim CE), pokud nechcete videt na
obrazovce pitvorky misto pismen s hacky a carky. Mimochodem, to je zrejme
jemny nedostatek TeXmexu pod win95: prestoze fonty win95 obsahuji kodovani
cestiny, TeXmex neni s nimi schopen pracovat tak aby cestinu zobrazoval.
Snad nejaka pristi verze TeXmexu... bude-li ovsem nejaka.
    TeXu zdar.

        Filip Kadlec
        CNRS-CRPHT
        1D, Av. de la Recherche Scientifique
        45071 - Orleans CEDEX 2 - France
        Tel: (33) 3851 7885  Fax : (33) 3863 8103