Dvouradkove nadpisy

Karel Horak - Matematicky ustav AV horakk at cesnet.cz
Thu Sep 5 14:40:05 CEST 1996

On Thu, 5 Sep 1996, Ivan Simonik wrote:

> Zdravim vsechny,
>
> mam tady k vysazeni clanek jehoz nadpis se nevleze na jeden radek.
> Chtel bych po TeXu, aby ho bez deleni slov rozlomil na dva radky a
> oba je vycentroval. Jde napsat v plainu takove makro nebo je to prilis
> komplikovane? Problem je totiz v tom, ze nektere clanky maji nadpis
> dvouradkovy, nektere jednoradkovy. Pro ucely sestavovani obsahu se mi moc
> nehodi to trhat rucne.
>
> A jeste jeden dotaz. Ktery font pouziva LaTeX pro sazbu kapitalkami?
>
> 					Diky Ivan
Nastavte lokalne (jen pro nadpis) parametry napr. takto
\parindent 0pt
\leftskip 0pt plus1fill
\rightskip\leftskip
\baselineskip <podle velikosti pouziteho pisma>
pripadne jeste zakazte deleni slov pomoci
\hyphenpenalty 10000, to ale neni nutne, protoze TeX za uvedenych
predpokladu se o lamani stejne pokouset nebude
Pokud pak budete chtit zmenit zlomeni jednotlivych radku nadpisu
(TeX to neudela vzdy po smyslu dobre sam),
pouzijte napr. \\ pri
\def\\{\break}, kterezto jinde nechate (napr. pri sazbe obsahu)
jako
\let\\=\relax

Mnoho zdaru,
Karel Horak