kerning (a akcenty) v csfontech

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Thu Oct 31 16:19:06 CET 1996

On Thu, 31 Oct 1996, Josef Tkadlec wrote:

> Dne 29.9.1996 provedl Petr Olsak zmeny v csfontech. Petra Olsaka si velice
> vazim za jeho praci pro CSTUG a uznavam i jeho typograficke znalosti,
> nicmene mam na nektere veci ponekud odlisny nazor.
>
> Me poznamky se tykaji nove upravenych kerningu (zvetseni vzdalenosti
> akcentovanych hlasek od nekterych kapitalek). Byl bych rad, kdyby se k
> prislusnym kerningum vyslovili i ostatni - v optimalnim pripade pokud by se
> nasel nektery profesionalni typograf, ktery by se k tomu vyjadril na
> patricne odborne urovni.

S panem Tkadlecem jsem problem probiral. V nekterych vecech jsme se
vicemene shodli v jinych ne. Jedna se o dosti subjektivni pocity pri
cteni "zkoumaneho" textu.

Upravou ze dne 29.9.96 jsem dal najevo, ze se dale budu starat o CS-fonty
a pripadne na nich odstranovat posledni nedostatky. Neznamena to ale, ze
budu tyto upravy provadet kazdy tyden hned podle prvni pripominky.  S
upravou ze dne 29.9.96 jsem taky otalel dva roky. Nakonec jsem to udelal
hlavne proto, ze v CS fontech byla chyba (ve vyskach znaku) a dale proto,
ze me kerningova dvojice "T\v r" uz dlouho bila do oci.

Budu ukladat k CS fontum pripominky a az jich bude tolik, ze nastane cas
s tim neco udelat, tak upravy udelam. Zvlaste, pokud se objevi nejaka
nesporna chyba. Tento pripad podle meho nazoru v tuto chvili nenastal.

Privital bych, kdyby si vice lidi vsimalo kerningovych paru a dalsich
drobnosti v CS fontech a davalo mi napriklad e-mailem sve podnety. Uplne
nejvic bych ale privital, kdyby se nabidl nejaky pismomalir nebo typograf,
se kterym bych mohl pred dalsimi upravami problematiku jemnych nuanci
keningovych paru probrat. Z diskuse pak urcite vzejde neco lepsiho, nez
kdybych to delal sam. Najde se nekdo?

Dekuji

Petr Olsak