uvozovky

Hans Ginzel Hans at mail.kolej.mff.cz
Wed Nov 20 13:07:34 CET 1996

=?ISO-8859-2?Q?Hanu=B9_Adler?= wrote:

> Ale to je asi reseni pro latex, ze, bude to fungovat v TeXu?
To je reseni i pro TeX (plain, amsTeX)! Vsechy priklady ktere jsem Vam
posilal jsem zkousel v Plainu -- LaTeX nepouzivam.
Viz nektery z mych predchozich prispevku:
     ^^^^^^^^^

> Pripadne je
> mozne definovat nejak \crq a \clq v TeXu aniz bych musel pouzit latex?
Staci tedy \input czech.sty (ten opraveny). Jednak je tam definovano
\clq, \crq; nebo staci pouzit \csprimeson a psat levy a pravy apostrof.

> Nejsem jeste prilis v obraze co se rozdilu mezi TeXem a latexem tyce
TeX je jen jeden (ale jeste jsem nevidel dva stejne (pozn. k
instalacim)).
V TeXu se daji programovat makra. Balik maker se da ulozit v binarni
podobe -- tomu se rika format.
Jednoduchy format, aby se uz dalo neco psat, je Plain (od autora TeXu
prof. Donalda Ervina Knutha).
LaTeX je giganticky balik slozitych maker.

> a stejne predpokladam, ze je lepsi nejdriv znat poradne TeX...
Zalezi, o co Vam go. Pokud chcete jen rychle psat a nechcete zadne
vlastni specialni efekty je asi LaTeX spravna volba. Kdo se ma ale mezi
tim kvantem slozitych maker probirat, poterbuje-li naprogramovat neco
specialniho. Navic k PlainTeXu je spickova vycerpavajici dokumentace:
D.E.Knuth: The TeXBook.

Prijemne TeXovani i LaTexovani preje
        _                               Hans
  ,~|  |/                    /~~~,                   ,
  Hans GINZEL                  /|   Room: B509
  Faculty of Mathematics      / /   Kolej 17. listopadu
    and Physics               ~~    Pa'tkova 3
  Charles University Prague         182 00 Praha 8
  E-mail: Hans at kolej.mff.cuni.cz    Tel.: ++42+2+8551040-49/761

 Dekuji Zdenku Wagnerovi za inspiraci.