uvozovky

Hans Ginzel hans at mail.kolej.mff.cuni.cz
Mon Nov 18 19:32:40 CET 1996

On Mon, 18 Nov 1996, [ISO-8859-2] Hanu¹ Adler wrote:

> Dobry den,
>
> potreboval bych pouzit jednoduche ceske uvozovky (pro primou rec uvnitr
> prime reci) -- napr. ,,Rekla mi jen ,Ne!' a zavesila''.
Zkuste \clq, \crq.

> Take jsem neprisel na to, jak vypnout hyphenation.
Uvedte na zacatku dokumentu \hyphenpenalty 10000.
Budete ale muset umoznit TeXu pridavat vetsi mezery mezi slova, abyste
nemel pretecene a podtecene boxy. (\xspaceskip.5em)

> No a jeste bych potreboval obcas rict ze si nepreji, aby na urcitem
> miste textu nastal zlom stranky.
Vlozte do onoho mista \nobreak.

Kuprikladu chci, aby dva odstavce,
> jeste navic oddelene pomoci \vskip 2cm, byly vzdy cele na stejne
> strance.
Pokud chcete zakazat zlom stranky nejen v te mezere, ale vsude v obou
odstavcich, bude asi nejlepsi uzavrit to cele do \vboxu.
\vbox{jeden odstavec\par \vskip2cm druhy odstavec}

Hans