dvi MSDOSu a xdvi

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Mon Nov 11 08:33:07 CET 1996

At 07:54 11.11.1996 +0100, you wrote:

>*.dvi su DEVICE independent. To znamena, ze rovnako vyzeraju na obrazovke,
>laserjete, deskjete, ihlickarni atd. Ale zdaleka nie su nezavisle na
>implementacii TeXu, t.j. ked si pod DOSom prelozim nieco do *.dvi emTeXom,
>necakam, ze povedzme gtex-ove, alebo PCTeX-ove viewre (tiez DOS) ten dvi
>zobrazia. Na SGI mate urcite iny tex ako pod DOSom, preto vam to
>navzajom nebude brat dvi-cka. Ale ked prenesiete *.tex a prelozite,
>vysledok by mal byt rovnaky.

>Ak je Irix odroda Unixu, pocestenie existuje; viac neviem.

> - Jozef Hitzinger

?????

Vzdy jsem se domnival, ze TeX jako takovy je jen jeden a tedy produkuje
prenositelny format *.dvi. Implementace se lisi prave jen v DVI-ovladacich.
Z tohoto pravidla jsou nasledujici vyjimky:

  - Rozsireni .dvi o ruzne prikazy typu \special, ktere TeX vubec nezpracovava.
  - Rozsireni znakove sady (CsTeX ...)

Mam pravdu, nebo je zmatek daleko vetsi nez jsem si myslel? Pokud-by .dvi
bylo zavisle na implementaci, jaky by pak melo smysl vystavovat dokumenty
v tomto formatu na Siti, coz se casto dela? Ja jsem nikdy nemel se
zobrazenim takovychto dokumentu problemy (emTeX pod DOSem), (ovsem az na
chybejici fonty, to ale neni problem o nemz je rec).

                                         Hodne zabavy s TeXem,

                                                              Lubos Kloc