dvi MSDOSu a xdvi

Jozef Hitzinger hitzinge at sophia.dtp.fmph.uniba.sk
Mon Nov 11 07:54:32 CET 1996

On Fri, 8 Nov 1996, Michal Misler wrote:

> Dobry den,
>   mam problem s jakymkoliv zpracovanim dvi souboru na Irix 5.3 na
> pocitacich Silicon Graphics. Tedy jedna se o ty , ktere vznikly na
> MSDOSu. Tam jdou prohlizet... ale na silikonu hlasi:
>
> xdvi.bin: Postamble doesn't begin with POST
>
> Co to je za chyba? Znamena to, ze dvi souboru nejsou zase tak moc
> DeVice Independent?

*.dvi su DEVICE independent. To znamena, ze rovnako vyzeraju na obrazovke,
laserjete, deskjete, ihlickarni atd. Ale zdaleka nie su nezavisle na
implementacii TeXu, t.j. ked si pod DOSom prelozim nieco do *.dvi emTeXom,
necakam, ze povedzme gtex-ove, alebo PCTeX-ove viewre (tiez DOS) ten dvi
zobrazia. Na SGI mate urcite iny tex ako pod DOSom, preto vam to
navzajom nebude brat dvi-cka. Ale ked prenesiete *.tex a prelozite,
vysledok by mal byt rovnaky.

> A jeste -- da se nejak resit cestina na SGI?

Ak je Irix odroda Unixu, pocestenie existuje; viac neviem.

 - Jozef Hitzinger