Otoceni strany o 90 stupnu v postscriptu, slouceni *.ps souboru

Hans GINZEL Hans at mail.kolej.mff.cuni.cz
Fri Nov 8 20:58:56 CET 1996

Pavel Lisy wrote:

> Chci tisknout 70 stran a4 (= 70 souboru.ps) pomoci ghostscriptu
> na plotru HP650c. Kvuli setreni papirem potrebuji bud otocit
> kazdou stranu o 90 st., nebo sloucit vice stran na jeden sheet
> (napr. 2 x a4 portrait na a3 landscape). Chci to delat radeji
> scriptem nebo dopsanim textu do PS souboru.
>
> Pokousel asi dva dny prijit na to, jak otocit PS stranku a4 z portrait
> do landscape (na lezato), pomoci baliku psutils (na linuxu) jsem to
> dokazal pouze za cenu zvetseni velikosti strany na a3, jinak byla
> kresba oriznuta. Nevite, jak to lze udelat?

> [...]

   Co se tyce toho baliku psutils, mne funguje docela dobre presne
tak, jak je to popsano v man pages k nemu. Je tam i priklad, jak
sloucit dve A4 na jednu.

  Vas problem je asi nekde trochu jinde nez v tom psutils. Jde o to,
odkud ma ten postscriptovy soubor a v jakem je tvaru. Utility psutils
jsou schopny zpracovat jen nektere druhy postscriptovych souboru.
Jedna se tady o vice ci mene presne dodrzovani ruznych doporuceni k
norme. Abych se teda vymackl:

  Napr. pro pstops, psselect, ... (z psutils) je potreba, aby kazda
nova stranka zacinala takovymto radkem:

%% Page: XX XX
  ^
  |--  ta mezera tam mozna neni :)

Podle tohoto radku ty utility poznaji, ze to je konec stranky, ony
totiz ten zdrojovy text nijak neanalyzuji. Pokud tam tyhle komenty
nejsou, tak jsou, lidove receno, v troube. Tohle byl muj problem, na
ktery jsem narazil ja. Je mozne, ze "chyb" tohoto typu je tam vice.
Jde o to, ze ty komenty tam pro postsctriptovou tiskarnu byt vubec
nemusi, jedna se pouze o doporuceni od Adobe, aby tam byly.
Napr vim, ze taky je maloktere dvips (z asi 10 verzi, ktere jsem
videl) tam ty komenty cpala jen jedna (nekde mam jeji cislo, bylo-li by
treba).

        Nebude-li to ono, tak nevim.

                        Petr Stupka, Hans Ginzel