Otoceni strany o 90 stupnu v postscriptu, slouceni *.ps souboru

Petr Mikulik mikulik at labs.polycnrs-gre.fr
Fri Nov 8 12:35:20 CET 1996

Dobry den,

>Chci tisknout 70 stran a4 (= 70 souboru.ps) pomoci ghostscriptu
>kazdou stranu o 90 st., nebo sloucit vice stran na jeden sheet
>(napr. 2 x a4 portrait na a3 landscape). Chci to delat radeji
>scriptem nebo dopsanim textu do PS souboru.
>Pokousel asi dva dny prijit na to, jak otocit PS stranku a4 z portrait
>do landscape (na lezato), pomoci baliku psutils (na linuxu) jsem to
>dokazal pouze za cenu zvetseni velikosti strany na a3, jinak byla
>kresba oriznuta. Nevite, jak to lze udelat?

do preambule texovskeho dokumentu je treba pripsat \special{landscape}.
Pokud si vzpominam, tak psutils zdvipsovany file otocit neumi.
  To nasledne orezavani mne taky pekne stve a nevim, kde se to tam bere.
Vetsinou se to da obejit tim, ze se posunuje celym dokumentem --- ja davam
do preambule:

\special{landscape}
\special{!userdict begin  /bop-hook{4 0 translate} def  end}

kde ta cisilka se najdou pri prohlizeni v ghostview. Kdyz tohle nepomuze,
tak je nutne pretexovat dokument s nejakym vhodnejsim rozmerem stranky
(A5).

>Navic slucovani nekolika stran na jeden sheet funguje pouze pro
>strany z jednou zdrojoveho souboru. Nebo se pletu?
pstops bere jediny vstupni soubor

***  Petr Mikulik, mikulik at polycnrs-gre.fr, tel. (33-04-)76887426
***    Laboratoire Louis Neel, Grenoble, France
***  Permanent address: mikulik at physics.muni.cz
***    Dpt. of Solid State Physics, Masaryk University, Brno, Czech Republic
***  http://www.sci.muni.cz/~mikulik/  (X-ray physics;OS/2,TeX,C++,freeware)