Kam se podela...

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Thu May 23 09:23:10 CEST 1996

On Wed, 22 May 1996 prychetsky at bbs.infima.cz wrote:

> Toto propomina jeden problem, ktery jsem pred casem resil. V textu se
> casto vyskytoval vyraz typu 10-20 (cti: deset az dvacet). Pozadavek
> prakladatele - podle mne docela normalni - znel, aby v pripade
> radkoveho zlomu vypadal text takto:
>
> ..............10 az
> 20 ...
>
> Kdyz jsem se pokusil o definici:
>  \def\az{\discretionary{ az}{}{--}}
> TeX povidal, ze !Improper discretionary list ..., totez pri zmene na

Stiznost TeXu mi pripada logicka, protoze uvnitr discretionary listu
nemohou byt zadne pruzne vyplnky, ktere by dale mohly podlehat radkovemu
zlomu. Kdyby byly, pak by mohl byt algoritmus na
zalomeni radku nejednoznacny. Bohuzel je to pro tento pripad dosti smutne
omezeni, protoze pred slovo az musime vlozit mezeru pevne delky, ktera
nepodleha pruznosti stejne, jako ostatni mezery v radku. Misto mezery ve
fontu bych ale asi psal:

\def\az{\discretionary{\kern.333em az}{}{--}}

Petr Olsak