Cim prokladate pismena Vy?

arnost arnost at uivt.cas.cz
Fri Mar 29 15:40:21 CET 1996

 >Sender: owner-csTeX at cs.felk.cvut.cz
 >Date: Thu, 28 Mar 1996 11:48:03 +0100
 >From: studeny at ipm.cz (Vaclav Studeny)
 >
 >Nepouzivate nekdo, prosim, elegantni zpusob k prostrkani jednoho nebo vice
 >slov? Ja bych si to predstavoval tak, ze bych zadal parametr (velikost
 >prostrkani)  slova by se sazela tak, ze by mezi pismeny byly mezery
 >velikosti parametru  UPRAVENE O KERNINGOVE UDAJE V POPISU FONTU, cili ze by
 >se soucasne  respektovalo i selektivni prostrkani zadane ve fontu.

Ja osobne mam v perlu (nebo v awku?) napsany programek, ktery vytvari novy virtualni
font (kdyz tak mohu dodat). Zda se mi, ze kdyz zvetsim rozpaly, pak
selektivni kerning je natolik maly, ze az skorem zanedbatelny. Co si
pamatuju, vetsinou je v metrikach (treba v AFM) 1. selektivni kerning,
2. nekolik dalsich neselektivnich kerningu typu:
 pokud je pismo mensi nez 5bodu,
pak rozpaluj o bod, pokud je vetsi nez 12 bodu pak o tri, pokud je
mezi, linearne to aproximuj a aplikace si muze vybrat.

toz tak

arnost