sirotky, vdovy

Va'clav Studeny' studeny at ipm.cz
Tue Mar 26 13:36:27 CET 1996

>Dobty den,
>Fotmatuji nejaky  clanek a provblemy s odstranenim vdov a sirotku
>(alespon myslim, ze se to tak v typografii rika). Myslim, ze existuje
>nejaky prikaz, ktery zajisti, ze bude strana mit o jeden radek vic,
>ale nemohu ho nikde najit. Potrbuji se zbavit toho, ze na mi posledni
>radek odstavce pretece na druhou stranu.

Pokud Vam nevadi, ze bude strana naopak o neco kratsi, tak si zvyste hodnotu
\widowpenalty a \clubpenalty (penalta za ponechani (cerne) vdovy, nebo
sirotka)  na tak vbelikou hodnotu, aby TeXu nezbylo nic jineho, nez je
proste nepripustit. Nektere stranky pak udela kratsi a ohlasi Vam  to jako
nenaplneny vbox. Mistrnym rozmistenim prikazu \loosenes=+-1,2,. . .  muzete
ty stranky napravit.

               Václav Studený