sirotky, vdovy

Ladislav Bitto geoflabi at savba.savba.sk
Tue Mar 26 11:07:26 CET 1996

> Dobty den,
> Fotmatuji nejaky  clanek a provblemy s odstranenim vdov a sirotku
> (alespon myslim, ze se to tak v typografii rika). Myslim, ze existuje
> nejaky prikaz, ktery zajisti, ze bude strana mit o jeden radek vic,
> ale nemohu ho nikde najit. Potrbuji se zbavit toho, ze na mi posledni
> radek odstavce pretece na druhou stranu.

dufam, ze na toto Vam odpovie niekto sikovnejsi. Par krat som to potreboval
ale som to riesil tak po svojom, zvysil som o desatinky sirku, dlzku textu.
Ale to nie je ono.

> Potom bych se jeste zeptal k LaTeXu, k prostredi figure. Mam dva
> obrazky, ktere jsou na jedne strance, ale nejsou zas tek velke, aby
> se na tu stranu neveslo alespon 8 radku textu, ktere mi potom na
> dalsi strane prebyvaji. Nevim jak zaridit, aby mi ten text povolil k
> tem obrazkum dat.

vacsinou je v styloch zadefinovane, aby na stranach, kde je obrazok, bol
este tak do 30% textu. Skuste si zadefinovat nasledovne premenne takto (%-om
sa zacinaju povodne riadky v style article).

%\setcounter{topnumber}{2}
%\def\topfraction{.7}
%\setcounter{bottomnumber}{1}
%\def\bottomfraction{.3}
%\setcounter{totalnumber}{3}
%\def\textfraction{.2}
%\def\floatpagefraction{.5}
%\setcounter{dbltopnumber}{2}
%\def\dbltopfraction{.7}
%\def\dblfloatpagefraction{.5}
\setcounter{topnumber}{2}
\def\topfraction{1}
\setcounter{bottomnumber}{1}
\def\bottomfraction{1}
\setcounter{totalnumber}{3}
\def\textfraction{0}
\def\floatpagefraction{.5}
\setcounter{dbltopnumber}{2}
\def\dbltopfraction{.7}
\def\dblfloatpagefraction{.5}

malo by to pomoct. Jedine, ked ma byt uplne cela strana obrazok, tak to da
na koniec suboru.

                       ladislav bitto