TeX for Windows?

Josef Krob jokr at manwe.phil.muni.cz
Wed Mar 13 09:16:15 CET 1996

At 19:25 12.3.1996 +0100, you wrote:
>Dobry den,
>
>        chtel jsem se zeptat jednu svatokradeznou otazku (jsem
>tady naprosto a neminim se stat TeXistou na vecne casy):
Skoda, neni to tak bolestive

>        Existuje TeX for Windows?
Ano, cesta k nemu vede mimo jine pres URL viz ma adresa

>A hned se opravim: samozrejme, ze vim ze zakladne TeXove *.EXE
>soubory jsou DOS-i EXE soubory (a pokud tomu dobre rozumim, tak
to jsou, ale maji extendery pro beh ve woknech, takze se nespousteji jako
dosove programy v DOS okne, ale jako kazda jina win-aplikace.

>standartni uzivatel TeXu je ve sve nenavisti k Windows skoro
podle mych zkusenosti zije nejen v CR spousta WinTeXistu

>stejne zavily jako majitel Linuxu), ale kvuli prelozeni nekolika
>malo *.TEX souboru se mi nechce vytahovat cely obrovsky aparat
>TeXu na tisknuti (mam na mysli predevsim tech nekolik megabytu
>fontu).  Neslo by to udelat, aby mi nejaky cely dvi soubor byl
>vytisten jenom pomoci TrueType fontu a Windowsich driveru (ty
Neslo (alespon v tomto okamziku)

>snad nejsou tak spatne -- z hlediska typografie)?
drivery to prece neovlivni, ty  nedelaji sazbu

>Je odpovedi na moje otazky program dviwin29.zip na CICA?
pouziva standardni TeXovske fonty (jejich knihovny ci bitmapy)

>Predstavoval bych si to, ze bych mel jenom nejaky textovy editorek
>(v nejhorsim pripade notepad.exe s windows & konverze do
>Kamenickych), samotny program TEX.EXE (s nejakymi knihovnami a
Existuje texshell pro Win Texmex, zvladne i tu MJK cestinu ve Win.

>podpurnymi soubory) a neco na tisknuti a prohlizeni *.DVI souboru.
>Plus hory dokumentace, abych se v tom vyznal. Pokud to mozne je,
>co si mam odkud stahnout, aby mi to chodilo (v teto chvili nemam
>na disku nic)? Nechci pouzivat METAFONT, ani nic podobne
>dramatickeho, jenom normalnim Times New Roman CE, vytisknout
>nekolikastrankovy text.

Snad jedine s pouzitim ps zarizeni nahradit texfonts postscriptovymi, pak to
ovsem neuvidite v dviwin, ale v ghostview (gswin), coz ovsem vyzaduje ne
zcela trivialni znalosti.

>Pokud jsou moje otazky moc hloupe, tak mi to prominte, ale jsem v
>TeXovani naprosty laik.
>
>A jeste jedna otazka: je nekde nejaky srozumitelny (a asi lepe
>cesky, ale ne nutne -- to neni neznalost, ale lenost) navod k
>TeXu?
Myslim, ze je soucasti kompletniho csTeXu.

>                                        Dekuji za pomoc
>
>                                                Matej Cepl

Josef Krob
           Josef Krob            jokr at phil.muni.cz