TeX for Windows?

Matej Cepl Matej.Cepl at lf3.cuni.cz
Tue Mar 12 19:25:02 CET 1996

Dobry den,

        chtel jsem se zeptat jednu svatokradeznou otazku (jsem
tady naprosto a neminim se stat TeXistou na vecne casy):

        Existuje TeX for Windows?

A hned se opravim: samozrejme, ze vim ze zakladne TeXove *.EXE
soubory jsou DOS-i EXE soubory (a pokud tomu dobre rozumim, tak
standartni uzivatel TeXu je ve sve nenavisti k Windows skoro
stejne zavily jako majitel Linuxu), ale kvuli prelozeni nekolika
malo *.TEX souboru se mi nechce vytahovat cely obrovsky aparat
TeXu na tisknuti (mam na mysli predevsim tech nekolik megabytu
fontu).  Neslo by to udelat, aby mi nejaky cely dvi soubor byl
vytisten jenom pomoci TrueType fontu a Windowsich driveru (ty
snad nejsou tak spatne -- z hlediska typografie)?

Je odpovedi na moje otazky program dviwin29.zip na CICA?

Predstavoval bych si to, ze bych mel jenom nejaky textovy editorek
(v nejhorsim pripade notepad.exe s windows & konverze do
Kamenickych), samotny program TEX.EXE (s nejakymi knihovnami a
podpurnymi soubory) a neco na tisknuti a prohlizeni *.DVI souboru.
Plus hory dokumentace, abych se v tom vyznal. Pokud to mozne je,
co si mam odkud stahnout, aby mi to chodilo (v teto chvili nemam
na disku nic)? Nechci pouzivat METAFONT, ani nic podobne
dramatickeho, jenom normalnim Times New Roman CE, vytisknout
nekolikastrankovy text.

Pokud jsou moje otazky moc hloupe, tak mi to prominte, ale jsem v
TeXovani naprosty laik.

A jeste jedna otazka: je nekde nejaky srozumitelny (a asi lepe
cesky, ale ne nutne -- to neni neznalost, ale lenost) navod k
TeXu?

                                        Dekuji za pomoc

                                                Matej Cepl