okraje textu

Jaromir Hrad HRAD at feld.cvut.cz
Sat Mar 23 16:19:43 CET 1996

Dobry den vespolek.

Stala se mi takova vec... Pouzivam (stale jeste) LaTeX 2.09
v prostredi DOSu. Protoze se pri psani dopisu (standardni styl
dokumentu "letter") snazim setrit mistem, upravil jsem si rozmery
textu asi takto:

\addtolength{\topmargin}{-27pt}
\addtolength{\textheight}{68pt}
\addtolength{\textwidth}{2cm}
\addtolength{\oddsidemargin}{-8mm} %Cert vi, proc ne -10mm...

(pri techto volbach ukazovalo Preview, ze je vse v poradku).
Kdyz jsem prislusny text vytiskl na HP4L, nebyly okraje po stranach
symetricke, jak bych ocekaval, nybrz levy byl vyrazne sirsi (asi o
12 mm). Tedy Preview mi lhalo. Pouzil jsem selsky rozum a trochu
aritmetiky, opravil delku v posledni definici na "-14mm", a hle --
vysledek odpovidal mym predstavam, nicmene protestovalo zase Preview
(ukazovalo text posunuty vyrazne doleva).

Ptam se tudiz nekoho, kdo "do toho vidi" lepe nez ja: kde je zadrhel,
pripadne o cem dulezitem v LaTeXu dosud nevim, i kdyz bych mel?
(Nepredpokladam, ze by na vine byl E. Mattes.) Dekuji!

                                                               J. Hrad