LaTeX Editor 1.0

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Wed Jun 12 09:58:04 CEST 1996

Pan Pavel Herout pise:

>velice nerad pisi do konferenci, ale zde to citim jako svoji povinnost
>vuci panu Tomasi Holubovi, autorovi LaTeX Editoru 1.0. Byl jsem totiz
>vedoucim jeho diplomove prace a nektera rozhodnuti tedy provedl na me
>doporuceni.

Prestoze pan Herout preferuje dalsi reakce prostrednictvim
osobniho mailu, pisi tuto svou, slibuji ze POSLEDNI, reakci do
listu. Jelikoz jsem napadl pro nedokonalost produkt pana Holuba
(nikoli osobu pana Holuba), verejne tj. na tomto listu, povazuji
za korektni se mu stejnou formou verejne omluvit. Ty, ktere uz
unavuji, prosim, aby v tomto miste prestali cist...

Vazeny pane Holube,

verejne se vam omlouvam, nebot jsem neznal pozadi vzniku LaTeX
Editoru 1.0. Byla-li to napln vasi diplomky, pak vam musim
projevit uznani. Pokud vam omezeni 64kB schvalil vedouci DP,
pak padla moje kritika na nespravnou hlavu, za TOTO se vam
omlouvam. Jak jsem jiz jednou napsal, verim, ze budete mit jeste
chut na upgrade sveho produktu s odstranenim nesmyslneho omezeni.
Verte mi, pracuji s TeXem pet let, asi tak deset az dvanact hodin
denne, a tak moje vytky vyplyvaji predevsim z osobnich zkusenosti.
Preji vam ve vasi praci pro TeX mnoho zdaru!

>   O omezeni 64KB (vyplyvajici z pouzitych Turbo Vision) jsme
>   diskutovali, ale moje vyslovne doporuceni znelo:
>   "Odladit do poradne, uzivatelsky prijemne podoby, byt s nejakymi
>    omezenimi."
>   Muj zakladni argument (krome nedostatku casu) byl, ze existuje jen malo
>   lidi, kteri TeXuji _vcelku_ dokumenty nad 64KB a ti uz nepochybne maji
>   svuj oblibeny editor, nebot uz TeX pouzivaji dlouho a vicemene
>   profesionalne.

Vazeny pane Heroute,

pokud jste citoval z diskusnich prispevku o LaTeX editoru, mel
jste take uvest ten, kde jeho autor pise, ze prekonani 64kB
hranice je "neobycejne trivialni". Z vaseho popisu situace okolo
diplomove prace je mi jasne, ze jste proste jen NEVEDELI, JAK NA
TO... (u pana Holuba, studenta, to chapu), a tak jste doporucil
uzavreni dila i s omezenim. Souhlasim, ze pan Holub svou praci
prekrocil obvykly ramec DP, ale kdyz uz tomu bylo venovano tolik
usili, snad by ten posledni krucek nepredstavoval (procentualne)
tak velky podil na celkovem casu.

>Pevne verim tomu, ze si tento editor najde sve priznivce

Toho, cemu vy verite, se ja prave bojim. Opakuji se, ale chtel jsem
potencialni uzivatele upozornit na to, ze jednou prijde chvile,
kdy jim omezeni zacne vadit, a kazde nove zvykani si na editor
je neprijemne. Tomuto scenari jsem chtel zabranit!

S pozdravem
Antonin Strejc

Ing. Antonin Strejc    (strejc at vc.cvut.cz)   Phone: +42-2-24352938