deleni slov a koncove ligatury

arnost arnost at uivt.cas.cz
Fri Jun 21 09:39:04 CEST 1996

dobry den,
narazil jsem na podivnou vec:

mam font (gribyr10), kde pismeno s (sigma) ma dve formy stredovou (s)
a koncovovou (j) pokud povolim deleni slova pomoci \-
napr dis\-ciplina deli se mi dij-ciplina,
pokud \hyphenation{dis-ciplina}, deli se dis-ciplina
zkousej jsem to v emtexu i v unixu (linux+sun+silikon) se stejnym
vysledkem.

pokus:

	\font\greek gribyr10
	\hyphenation{sss-sss-sss}
	\hsize= 4cm
	\def\sss{sssssssss }
	\def\ssss{sss\-sss\-sss\-sss }
	\greek
	\sss \sss \sss \sss \sss \sss \sss

	\ssss \ssss \ssss \ssss \ssss \ssss \ssss
	\end

mam tedy dojem, je pri deleni pomoci abc\- drf(\discretionary{-}{}{}) se
udela neco jako \hbox{abc}-\penalty-10000\hbox{dfr} misto

\hbox{abc-}-\penalty10000\hbox{drf}

tedy:

	1. je takove chovani spravne?
	2. setkal jste se s tim nekdo v jinych fontech s koncovymi
ligaturami (arabstina, syrstina,...?)

arnost