Problem s MF

LES2 at hermes.zcu.cz LES2 at hermes.zcu.cz
Tue Jun 4 11:12:27 CEST 1996

    Dobry den!

    Rad bych pozadal o radu. Zacal jsem experimentovat s MusiXTeXem a
narazil jsem na nasledujici problem. Pro zkusebni tisk jsem chtel
pouzit devitijehlovou tiskarnu. V baliku nejsou fonty s rozlisenim
240 dpi. Jsou vsak prilozeny zdrojove .mf soubory. Pri generovani
fontu jsem vsak narazil na nasledujici hlaseni: (usek z .LOGu)

This is METAFONT (mf386), Version 2.718 [4b] (preloaded base=plain
96.3.30)  3 JUN 1996 00:06
**&plain \mode=epsonfx; mag=1; input musix20
[111] [112] [113]
! That transformation is too hard.
<to be read again>
                   ;
doublesharp->...5(EXPR0)),(0.5(EXPR0),0));
                                          add_mirror((0.5(EXPR0),-
0.5...
l.446   doublesharp (.95nhw,0.025nhw)
                                     ;
I can apply complicated transformations to paths,
but I can only do integer operations on pictures.
Proceed, and I'll omit the transformation.

[114] [115] .....

    Pokud jsem zkousel generovat fonty s jinym rozlisenim na nic
podobneho jsem nenarazil. Domnivam se, ze cely problem spociva v tom,
ze fonty napr. pro laserovou tiskarnu maji rozliseni 300x300 dpi. Pro
devet jehlicek vsak 240x216 dpi, tedy ruzna rozliseni v kazdem
rozmeru, s cimz si asi metafont nedokaze poradit. (Pouzivam soucasny
CSTeX na 486 s 4MB pameti.)
     Zkousel jsem i nastavit \mode=lqhires a \mag=0.6666. Velikost by
odpovidala, ale "neni to ono".

    Nesetkal jste se nekdo s podobnym problemem a nevite jak ho
vyresit? Budu velmi vdecny za jakoukoli odpoved.

                                        Jiri Les

O     Jiri LES                   e-mail:   LES2 at HERMES.ZCU.CZ
O    Lucni 149                            LES2 at KIRKE.ZCU.CZ
O    Tremosna                             LES2 at KRON.ZCU.CZ
O    330 11                        tel.   019/955 149