Latex --> MS WORD 6.0

Anton Surda fyzisurd at savba.savba.sk
Mon Jun 3 16:00:30 CEST 1996

Dobry den,

este by som chcel uviest kratku poznamku k prevodu Word(rtf) --> Tex.

Na urovni neprilis zlozitych textov jeto pomerne jednoducha uloha, pretoze
rtf format se velmi podoba na Tex. Prikazy sa zacinaju backslashom,
napr. {\it  } je v rtf {\i   }, horny index {\up  } a podobne. Subory su
napisane ale velmi neefektivne (napr. stale sa opakuju udaje o pouzitych
fontoch a specialne znaky sa uvadzaju neuveritelnym mnozstvom prikazov). Ak
sa vsetky tieto nadbytocne informacie vyhodia a napr. vyraz SYMBOL 123 sa
prepise na $\mu$ dostaneme celkom pekny Texovsky file snad s trochu
nadbytocnym poctom krutenych zatvoriek, ktore vsak pri preklade nevadia.
Napisal som si velmi jednoduchy program vo Fortrane, ktory to vsetko spravi
a hlavne sa da velmi lahko modifikovat pomocou transformacnej tabulky, pretoze
zial kazdy rtf subor je
trochu iny. Na tom stroskotavaju vsetky prevadzace, ktore su na sieti, lebo
spravidla uviaznu uz v hlavicke rtf suboru. Ja ju rovno vyhadzujem.

Krasne sa daju zreprodukovat texty, kde je sikme a tucne pismo, grecke a
akcentovane znaky, rozne matematicke symboly, rozne typy zatvoriek,
horne a dolne indexy a jednoduche matematicke rovnice. Tabulky a
matematicky display sa nepodari poriadne skonvertovat asi nikomu. Udaje o
vzdialenostiach a typoch pisma nie su potrebne, lebo aj tak su asi vo vacsine
pripadov urcene Texovskym stylom, ktory na dokument aplikujeme.

K tomuto riesenie som dospel po dlhom trapeni s programami typu rtf2Latex
ktore velmi casto stroskotavali a do ktorych som vobec nevidel. Teraz su
vysledky zarucene, i ked dokument este vzdy treba trochu rucne doladit a
dopisat komplikovane matematicke vyrazy. Tabulky sa musia urobit nanovo  zo
suboru preformatovaneho do tvaru .txt.

Zdravi

Anton Surda