Snad ne chyba teXu!

Ondrej Vacha koala at informatics.muni.cz
Wed Jul 24 20:30:38 CEST 1996

> Existuje nejake konzistentni vysvetleni  pro toto: napisi-li
>
> \def\bible{\loop\Kniha\IfKonec0\TextKnihy\repeat\closein0}
> \def\IfKonec#1{\ifeof#1\Konecfalse\else\Konectrue\fi\ifKonec}
> \bible
>
> ohl=E1s=ED TeX syntaktickou chybu: Neukonceny \if. Vse je ale v poradku,=
>  kdyz=20
> udelam mezeru za \ifeof#1:
> \def\IfKonec#1{\ifeof#1         \Konecfalse\else\Konectrue\fi\ifKonec}?
>
> Verim ze ano, ale nevim jake. Prozradite mi je?

Toto je pomerne znama vec, ze \if sezere zbytek. V TeXbooku
Knuth rika, ze za kazdou cislici se ma delat mezera (nevim uz ktera
je to strana). Nerespektovani tohoto pravidla vede k temto a podobnym
obtizim.  Ve Vasem prikladu je jasne, ze \ifeof po dosazeni parametru
nepoznal, ze tam konci token a jako svuj parametr testoval, az kam
to slo. Proc tomu tak je, by asi reklo vice prostudovani konstrukce \if-u.

S pozdravem

Ondrej Koala Vacha