matematicka sazba

Petr Kucera pkucera at hunter.math.muni.cz
Wed Jul 10 13:27:51 CEST 1996

> [...]
> matematickou sazbou. Pracuji s LaTeXem 2.09 v distribuci CSTUGu
> CSTEX95.
>
> 1. potrebuji zapsat relaci derivace (pri syntakticke analyze), ktera
> se sestava ze symbolu (shora): hvezdicka, \Rightarrow a retezce "lm".
> Jde o to, aby \rightarrow byla uprostred radku a * a lm byly nad
> (pod) ni. Pouziji-li \stackrel{*}{\Rightarrow} dostanu vystup
> spravne, "akorat" mi chybi to "lm" pod "dvojitou sipkou vpravo".
>
> 2. potrebuji zapsat symbol N urcujici prirozena cisla. Zkousel jsem
> {\cal N}, ale to neni ono. Je to takove "zdvojene" N.

        Toto se da zapsat v ams(La)TeXu pomoci \Bbb N nebo v normalnim
(La)TeXu nactenim fontu msbm. Napr.:

\documentclass{article}

\newfont{\tucny}{msbm10}

\begin{document}

        Ted napisi tucne matematicke N: $x \in \mbox{\tuc N}$

\end{document}

> 3. jak spravne zapsat (v anglicky psanem textu) symbol sjednoceni
> pres vsechna $n \geq 0$ ? Kdyz to k \bigcup pripojim pomoci _{}, je
> to jako dolni index. Je to spravne (nema to byt pod ci nad \bigcup?)

        Ja si myslim, ze by to melo byt stejne jako v cestine.

> Za (i dilci) odpovedi predem dekuji.
>
>                 Petr Saloun
>
> P.S. Uvedene problemy jsou soustredeny v jedne kapitole me prace,
> proto jsem se (zatim) nedival na AMSTeX. Doufam, ze nebude nutne jej
> pouzit (vim o nem jen to, ze existuje).
> Petr Saloun, Dept. of Computer Science,
> FEE&I VSB-Technical University Ostrava
> Telephone: +42 69 699 ext. 4213
> Fax: +42 69 6919597
> e-mail: Petr.Saloun at vsb.cz
> Address: tr. 17. listopadu, Ostrava Poruba,
>          CZ 708 33,
>          Czech Republic

                  * cele jmeno: Petr Kucera                 *
                  * telefon   : 05/44 23 13 53              *
                  * E-mail    : pkucera at hunter.math.muni.cz *
                  * Vek       : Kazdym rokem se meni        *