matematicka sazba

Petr Saloun Petr.Saloun at vsb.cz
Wed Jul 10 11:31:40 CEST 1996

Vazeni LaTeXiste,

pri psani meho minima jsem narazil na tri problemy spojene s
matematickou sazbou. Pracuji s LaTeXem 2.09 v distribuci CSTUGu
CSTEX95.

1. potrebuji zapsat relaci derivace (pri syntakticke analyze), ktera
se sestava ze symbolu (shora): hvezdicka, \Rightarrow a retezce "lm".
Jde o to, aby \rightarrow byla uprostred radku a * a lm byly nad
(pod) ni. Pouziji-li \stackrel{*}{\Rightarrow} dostanu vystup
spravne, "akorat" mi chybi to "lm" pod "dvojitou sipkou vpravo".

2. potrebuji zapsat symbol N urcujici prirozena cisla. Zkousel jsem
{\cal N}, ale to neni ono. Je to takove "zdvojene" N.

3. jak spravne zapsat (v anglicky psanem textu) symbol sjednoceni
pres vsechna $n \geq 0$ ? Kdyz to k \bigcup pripojim pomoci _{}, je
to jako dolni index. Je to spravne (nema to byt pod ci nad \bigcup?)

Za (i dilci) odpovedi predem dekuji.

                Petr Saloun

P.S. Uvedene problemy jsou soustredeny v jedne kapitole me prace,
proto jsem se (zatim) nedival na AMSTeX. Doufam, ze nebude nutne jej
pouzit (vim o nem jen to, ze existuje).
Petr Saloun, Dept. of Computer Science,
FEE&I VSB-Technical University Ostrava
Telephone: +42 69 699 ext. 4213
Fax: +42 69 6919597
e-mail: Petr.Saloun at vsb.cz
Address: tr. 17. listopadu, Ostrava Poruba,
         CZ 708 33,
         Czech Republic