novy tex

straka straka at kesp.elf.stuba.sk
Fri Jul 26 20:50:28 CEST 1996

Zdravim TeXovych maniakov a cakam radu.

Som si konecne (ne)nainstaloval novy cstex a som trochu sklamany.

System (uname -a ) = SunOS ipx2 4.1.3 3 sun4c
Subory su tahane z muni
Instalacia podla :
              CSTeX95 - alfa verze pro UNIX, urcena k testovani
              23.8.95                                Petr Olsak

Postup instalacie spocival v tejto naslednosti
web2c
web
lib
xdvik dvipsk dviljk
csplain cslatex fontcs cspsfont
initex csplain.ini
initex cslatex.ini
ln -s virtex csplain
ln -s virtex cslatex

Chyby pri kompilacii:

1/ README: fontpcs nie je ale je cspsfont
2/ web2c: pri kompilovani web2c mi hlasil ze nama nejaky yywrap.o a musel
som ho zlinkovat s kniznicou libfl.a
3/ xdvi: kpathsea nejde prelozit kym mam ac_cv_c_cross=yes co mi
automaticky zisti ked mam CC=gcc ( napevno som do skriptu dal
ac_cv_c_cross=no ) , s CC=cc mi to ani len neprelozi , a mal problemi s
nejakym testom pri configure
4/ dviljk: nejaky chybny include ( da sa zapoznamkovat )

Chyby po instalacii:

5/ chcel so prelozit test z a2ac
a tu je vystup:
This is TeX, Version 3.1415 (C version 6.1)
(test.tex The format: csplain <Apr. 1995>.
The cs-fonts are preloaded and A4 size implicitly defined.
Czech hyphenation used. \frenchspacing is set on.
! Font \testfont=cptmr not loadable: Metric (TFM) file not found.
<to be read again>
                   {
\test #1 #2 ->\font \testfont =c#1 {
                                    \testfont \text {#2}\bigskip }
l.33 \test ptmr   Times-Roman

a2ac hlada fonty s menami cptmr (atd. c*) ale ja mam len ptmr

6/ xcem si mrknut parpozn.dvi a hla zobrazeny text je bez diakritiky
vlastne bez znakou ktore ju obsahuju ale pritom sa cs* fonty cex MakeTeXPK
generovali a su v /usr/local/tex/lib/texmf/fonts/tmp/pk/cx

ked si pozeram stare *dvi napr. csindex.dvi  tak ten je v poriadku
bez chybicky.

ked sam prelozim parpozn.tex a zobrazim ho
dostanem zas slova daleko od seba s tym ze kazde druhe je vynechane
(to asi sposobuju nejake makra) a niektore stranky sa zmrsia na 1 riadok

7/
xdvi obcas pise hlasku:
Note:  overstrike characters may be incorrect.

8/
Nejdu mi prekladat stare dokumenty napisane v latex2.09
( nie su nejaky *.sty napr a4.sty ...  ale to sa daju asi pouzit stare ze )

ako mozem v novom latex2e pouzivat stery latex2.09
ale tak aby skutocne aj prelozil stare clanky?

9/ MakeTeXPK mi chodi OK aj ked som neurobil MakeTeXPK.diff
najskor ale pita dvips fonty a ja nemam ziadne dvips fonty

A teraz ake rady cakam:
co spravit aby XDVI chodilo korektne na kazdy subor (vlastne neviem ci je
chyba v xdvi aleno texe)

poznamka:
nemam nastavene ziadne setenv
tada vsetko by malo ist ako je default
neinstaloval som latex2e-95.06.tgz lebo web2c uz nejaky latex2e mal
a adresare v texmf z latex2e su voci texmf z lib nestandardne ulozene

Dufam ze tieto poznamky pomozu pri odctranovani chyb a ze mi niekto z vas
aj poradi.

Ozaj skusal uz niekto kompletne prerobit tex95 na UNIXe ako ja?

zdravi

                                                TheBenO (Ing. Peter Straka)
| KESP FEI STU Bratislava                        straka at kesp.elf.stuba.sk  |
| InterLINE                          http://www.kesp.elf.stuba.sk/~straka  |
| Unix,Tcl,TeX,C,Assebler,Gfx,Toonz,..,SGI,Sun,Amiga,PowerMac,..,Art,Zeny  |