Editor s cestinou pro DOS s CGA

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Wed Jan 17 12:47:13 CET 1996

>Dobry den!
>
>dotaz sice primo nesouvisi s TeXem, ale myslim, ze rada zkusenych TeXistu
>mi bude moci poradit. Ceka mne ted rada dlouhych zimnich veceru, kdy budu
>TeXovat (tj.predevsim psat) mj. i cesky pod M$-DOSem na laptopu 286 s CGA
>(640x400) grafikou. K tomu by se mi velmi hodil (radeji jednoduchy a/nebo
>emacs-compliant) freeware editor s ceskymi fonty, pracujici v grafickem
>rezimu, ktery by se dal stahnout po siti. Ma nekdo nejakou radu? (rady
>typu "kupte si T602" nepotrebuji, mam v Praze nekde v supliku legalni
>exemplar obstarozniho ChiWriteru)

> [...]

   Zda se, ze dotaz ponekud zapadl. Necitim se jako povolany expert, ale
mam zkusenosti s TeXem pod MS-DOSem na muzealni AT 286 s 1MB RAM. Takze:
-  vse potrebne pro TeX pod DOSem je v distribuci CsTeXu napr. na ftp.muni.
cz/....... KROME editoru CSED, ktery je jen pro cleny CsTUGu. Jste-li
clenem, pozadejte nekoho z vyboru, at Vam ho posle (napr. sojka at muni.cz).
- pokud neplati vyse zminene, pak lze pouzit podporu kodu Latin II,
vestavenou primo v MS-DOSu (prikazy "mode con cp" a "keyb") a pouzivat
prakticky jakykoliv editor, treba systemovy "edit". Vysledek pak lze
prevest programem CSTOCS, ktery je soucasti vyse zminene distribuce CsTeXu,
do jakekoliv DOSovske podoby vcetne TeX-sekvenci, takze nemusite mit CsTeX.
Ve vyse zminene distribuci jsou myslim take nejmene dva "free" editory,
ktere lze popsanym postupem pocestit.
- pokud nemate manual MS-DOSu nebo budete potrebovat blizsi informace,
napiste mi: kloc at drs.ipm.cz

                                                 Mnoho zdaru preje
                                                              Lubos Kloc