latexmanager

Ladislav Bitto geoflabi at savba.savba.sk
Wed Jan 31 10:24:26 CET 1996

Zdravim vsetkych TeX-istov,

ulozil som do Brna poslednu verziu Latexmanageru (pan Sojka Vam urcite da
vediet, ked to ulozi na prislusne miesto). Pre novsich clenov tejto
konferencie v kratkosti o co sa jedna. Latexmanager je jednoduche integrovane
prostredie pre pohodlnu pracu so systemom Tex, Latex, Amstex..... so
zabudovanym specialnym editorom. Editor ma zabudovane obvykle standardne
funkcie a okrem toho celu kopu funkcii, ktore sprijemnia samotne pisanie
(zvlast cs pisanie, kde len pri zapise vsetkych diakritickych znakov sa da
usetrit zhruba polovica tuknuti do klavesnice) samozrejme s dorazom na
zakonitosti Tex-u, Latex-u...  Tie funkcie som postupne pridaval na zaklade
skusenosti s pisanim rozlisnych textov (napadmi prispeli aj ini urobit som to
musel sam). Ja musim pisat vela matematiky.

Niektore take specialnejsie funkcie editora:
preklad bloku (teraz dokonca uz automaticky, to znamena, ze nemusime mat nic
oznacene), nenormalne mnozstvo formul (nad 2600, ziadny strach, vzdy sa
zobrazuju na obrazovke), automaticky zapis zvolenych riadkov do noveho suboru,
automaticka kontrola zatvoriek {} a prostredi \begin{}...\end{}, k dispozicii
je 7 roznych klavesnic, z ktorych je 5 volitelnych a to s lubovolnym poradim
znakov (jedna z klavesnic je specialna tym, ze na kazdy znak mozme ulozit
lubovolny pocet znakov od 1-25), 3 klavesnice su k dispozicii sucasne,
diakritiku mozeme pisat s klavesnicovymi ovladacmi (aj s pasivnymi) alebo cez
kodovu stranku  852 (najlepsie s fontami pana Olsaka, ktore su tusim aj
sucastou CSTexu), moznost oznacit subor na format (to znamena, ze vzdy sa bude
s tym formatom prekladat), automaticke prehodenie klavesnice pri
otvoreni/zatvoreni matematiky na zvolenu klavesnicu a teraz uz to iste aj pri
kurzorovych klavesach (hore, dole), mame moznost prejst na jednoduchsie
pisanie (podla mna), lebo je umoznene pisat uplne rovnakym sposobom po
anglicky a po slovensky/cesky.......................................

Je tam aj kopa uplne jednoduchych veci ako napr.: dajak som navykol pisat
po kazdom slove medzeru, potom som zistil, ze tam treba dat ciarku, tak som
vymazal medzeru, napisal ciarku a potom medzeru. Teraz pisem uz len ciarku
(ostatne automaticky urobi).

Vsetko dokopy (manual, editor, ovladac, subor formul a klavesnic) ma okolo
240 Kb pre OS DOS (zazipovane 102 Kb). Napisane je to v Turbopascale.

                                    Ladislav Bitto
                                    geoflabi at savba.sk