Muj narek nad virtualnimi fonty

Va'clav Studeny' studeny at ipm.cz
Fri Feb 23 14:25:25 CET 1996

Alespon pocasi zda se docela vyrovnane, lec povazte:
Predpokladejme, ze provedu toto:
vezmu postskriptovy font gatino v souboru gar.afm

afm2tfm gar.afm -T corel.enc -V gar gar

pak edituji gar.vpl
pridam do nej jedno pismeno, ktere ma byt rozdelovnikem s nulovou sirkou.

(CHARACTER O 376
   (CHARWD R 0.)
   (CHARHT R 0.253497)
   (CHARDP R -0.1939945)
   (COMMENT
      (LIG O 55 O 25)
      )
   (MAP
      (SETCHAR O 55)
      )
   )

pokracuji
vptovf gar.vpl gar.vf  gar.tfm

vzniknou soubory gar.tfm a gar.vf

Reknu prohlizeci  DVIDRV 1.4 s, kde ma hledat virtualni font. Vyrtvorim si
dvi soubor s timto fontem a predefinuji si rozdelovnik. Obrazovkovy
prohlizec prehlizi nove pridane pismeno. Ovladac tiskarny zacne loadovat
font gar v ruznych velikostech monotone klesajicich a to tak dlouho az
prohlasi, ze cosi deli nulou a prtestane pracovat. Tento zert mi provadi
pouze, kdyz najde soubor gar.vf. . Kdyz jej nenajde, chova se jako ten
predesly prohlizec. Preedstira, ze novy rozdelovnik ma sirku stareho
(nikoliv nulovou) a v .pk popisu ze nema ani tecku.

Co mohu delat proti osudu takto zlovolnemu?

               Václav Studený