Prostrkavana sazba

Rylek Tomas RYLEK at cslab.felk.cvut.cz
Thu Dec 12 08:44:46 CET 1996

    Vazeni kolegove,

> To vse plati, pokud prostrkavate z _vlastni_ vule. Pokud ne, tj.
> zalamujete dle pokynu nakldatelstvi/grafika, pak vam nezbyde,
> nez se s problemem vyrovnat.

Dekuji za komentare k problemu prostrkavani. Ja osobne jsem za tu
necelou tisicovku stran, kterou jsem zatim vyTeXoval, nemel potrebu
pouzit prostrkavanou sazbu ani jednou. Problem je prave v tom, ze
jsem se zabyval tim, jak pomoci TeXu sazet __soudni rozhodnuti__, coz
jsou tiskopisy s predepsanou upravou - ktera, kupodivu, zahrnuje
prostrkavani pozehnane. Ja samozrejme vim, ze duvod je predevsim
`historicky', nebot psaci stroje neumeji bold ani italic (a
underscore jenom VELMI POMALU), ale nehodlam marnit cas tim, ze budu
behat po soudech a presvedcovat je, aby zmenili sve vnitrni
typograficke smernice proto, ze Rylek je estet a prostrkavani neni
elegantni.

Vzhledem k tomu, ze jine elegantni reseni v TeXu skutecne asi neni,
hodlam venovat jedno odpoledne modifikaci souboru csr11.tfm.

                                                    S pozdravem

                                                        Tomas Rylek