Implicitni kerny

Ondrej Koala Vacha koala at fi.muni.cz
Wed Dec 11 20:22:38 CET 1996

> Bohuzel jde o neco vic. Jiz nekolik mesicu se marne pokousim vymyslet
> inteligentni zpusob, jak TeX donutit k prolozene sazbe, pri ktere by
> byl schopen zaroven (normalne) delit slova. Problem je v tom, ze
> narozdil od radkovani TeX nema (nakolik jsem zatim zjistil)
> uzivatelsky ovlivnitelnou pridavnou mezeru mezi pismeny. Takze
> vsechna makra na prolozenou sazbu (videl jsem asi tri nebo ctyri)
> nejsou o moc chytrejsi, nez
>
>     p~r~o~l~o~z~e~n~e

Jediny zpusob, ktery se s prolozenim vyrovna opravdu se cti,
je vyroba nove metriky. Tento zpusob splnuje vsechny pozadavky.
Nevim, jak tfm vyrabite vy, ale ja jsem tento problem jiz nekolikrat
resil. Da se to udelat mirnym zasahem do afm2tfm, nebo rovnez
mirnym znasilnenim fontinstu. To pokud jsou to pfb fonty.
Pokud mate zajem, mohu poslouzit.
Pokud je to metafont, pak staci mirne uravit mf zdroj.

Toto reseni neni sice zcela trivialni, ale pokud tokoveho textu mate vic,
urcite se vyplati.

--
Ondrej Koala Vacha
Czech and Slovak TeX User Group