Checksum does not match

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Fri Dec 6 13:38:33 CET 1996

On Fri, 6 Dec 1996, Petr Olsak wrote:

> Dobry den,
>
> ve svem prispevku naznacujete, ze CSfonty nejsou konzistentni (maji
> rozdilne kontrolni soucty v tfm a pri generovani do pk). Na to citim
> povinnost reagovat.

> Dalo by se asi pozmenit definice v modes.mfj. Jak to presne spolupracuje
> s dvidrv.mfj nevim, musel bych cist dokumentaci k mfjobu. Osobne, kdyz
> chci vygenerovat jednu metriku tfm, spustim proste metafont samostatne.
> Taky se da inspirovat z dctfm.mfj a udelat analogicke cstfm.mfj. Chtel bych
> ale zduraznit (viz nize), ze se domnivam, ze to nebudete potrebovat.

TFM jsou vyhazovany programem MFjob. Prave jsem si precetl jeho parametry
a nenasel jsem moznost ponechani TFM. Ma to svou logiku. TeX potrebuje
TFM. Ovladac tedy nemuze spustit MFjob v pripade, ze TFM neexistuje. Je
tedy zbytecne, aby TFM zustal na disku. Kdyz ovladac zjisti, ze
nesouhlasi checksum, znamena to, ze pro zobrazeni se pouziva jiny font
nez byl pouzit pro TeX.

> Do dvi souboru se muzete podivat pomoci dvitype, coz Vam vypise (mimo jine)
> vsechny nazvy pouzitych fontu.

Staci (v pripade emTeXovych ovladacu) podivat se do souboru *.dlg, kde
'*' je jmeno pouziteho ovladace (dvipm, dviscr, dvihplj, apod.). V tomto
souboru je rada diagnostickych informaci vcetne plnych jmen pouzitych
fontu a jmen fontu, u kterych nesouhlasi checksum.

> Pokud vam vadi substitucni tabulka, vyhodte ji. Bude Vam to pak
> generovat vedle sebe cs*pk i cm*pk. Jedina vada na krase pak je, ze mate
> vedle sebe dve "skoro" stejne bitove mapy, pricemz principialne by
> stacila jedina (ta vetsi). Takze spotrebujete trochu vice mista na disku
> a trochu vice casu pri cekani na generovani fontu.
>
> Nejsem si ale jist, zda skutecne existuje ovladac dvi, ktery podporuje
> substitucni tabulky a soucasne odmita pracovat s bitovymi mapami fontu,
> ve kterych presne neodpovidaji kontrolni soucty. Pripada mi to postavene
> na hlavu.

Je to neprijemne, ale standard pro dvi-ovladace rika, ze pri spatnem
"checksum" mohou odmitnout zpracovani dvi-souboru nebo musi alespon
zobrazit varovani.

> Ja nemam. Vyzkousel jsem soucasnou verzi csfontu. Tj. vstupni podminky
> byly tyto: z cstex/msdos jsem pouzil fontcs.zip, fontcm.zip.
> V metrice csbx10.tfm (ze souboru fontcs.zip) byl kontrolni soucet
> 837807344 = 6173766360 octalove. Pokud jsem vygeneroval font
> (automatickym generovanim), bralo to zdrojove texty *.mf, ktere jsou
> zabaleny ve fontcs.zip a fontcm.zip a vytvorilo to pk se STEJNYM
> kontrolnim souctem. Pokud se Vam tak nedeje, hledejte chybu ve sve
> instalaci.

Ja nemam potize s zadnymi fonty. Moje substitucni tabulka obsahuje
(zjednodusene) cm* -> cs*. Originalni cm-fonty maji samozrejme jiny
checksum nez cs-fonty, a s tim nejde nic delat. Mohl bych do cm*.tfm
vlozit (pomoci tftopl a pltotf) stejny checksum, jaky je v cs*.tfm, takze
by to u me doma nervalo. Pokud bych ale dal dvi-soubor nekomu jinemu, pak
by v jeho instalaci vsechny cm-fonty mely spatny checksum. Tento typ
"opravy" by tudiz zpusobil, ze takto predelana instalace by byla
nekompatibilni. Pokud Vam checksum mismatch vadi, vyhodte substitucni
tabulku a smirte se s tim, ze budete mit cm-fonty i cs-fonty jako PK.

> Inspirujte se v dctfm.mfj, nebo (lepe) pouzijte fontcs.zip a fontcm.zip

> Petr Olsak

                              Zdenek Wagner______/

Due to frequent problems with Windows NT Mail Server
I started to use new address: wagner at mbox.cesnet.cz

I will continue reading messages at wagner at icpf.cas.cz
if I ever receive them...