Checksum does not match

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Fri Dec 6 10:11:38 CET 1996

On Fri, 6 Dec 1996, Cyril Fischer wrote:

> Prominte, ze se jeste vracim ke starem tematu:

Dobry den,

ve svem prispevku naznacujete, ze CSfonty nejsou konzistentni (maji
rozdilne kontrolni soucty v tfm a pri generovani do pk). Na to citim
povinnost reagovat.

> Pro pripomenuti - nektere prohlizece (dviwin ci dvips) nezobrazi font, pokud
> neodpovida jeho checksum. Odpoved znela - pregenerovat font.
> 1. Fonty umim generovat jen "automaticky" pomoci mfjob z dviscr. V takovem
> pripade se tfm nevytvori (vytvori a hned smaze). Je mozno zaridit, aby se
> vytvorene tfm umistilo rovnou do prislusneho adresare?

Dalo by se asi pozmenit definice v modes.mfj. Jak to presne spolupracuje
s dvidrv.mfj nevim, musel bych cist dokumentaci k mfjobu. Osobne, kdyz
chci vygenerovat jednu metriku tfm, spustim proste metafont samostatne.
Taky se da inspirovat z dctfm.mfj a udelat analogicke cstfm.mfj. Chtel bych
ale zduraznit (viz nize), ze se domnivam, ze to nebudete potrebovat.

> 2. Prohlizec se substitucni tabulou pracuje (a tedy i generuje) jen s fonty
> cs*.pk. Jak zjistim, ze texovy zdrojak se nedovolaval na cm*.tfm, ktery tim
> tedy neumim vytvorit?

Do dvi souboru se muzete podivat pomoci dvitype, coz Vam vypise (mimo jine)
vsechny nazvy pouzitych fontu.

Pokud vam vadi substitucni tabulka, vyhodte ji. Bude Vam to pak
generovat vedle sebe cs*pk i cm*pk. Jedina vada na krase pak je, ze mate
vedle sebe dve "skoro" stejne bitove mapy, pricemz principialne by
stacila jedina (ta vetsi). Takze spotrebujete trochu vice mista na disku
a trochu vice casu pri cekani na generovani fontu.

Nejsem si ale jist, zda skutecne existuje ovladac dvi, ktery podporuje
substitucni tabulky a soucasne odmita pracovat s bitovymi mapami fontu,
ve kterych presne neodpovidaji kontrolni soucty. Pripada mi to postavene
na hlavu.

> Mam konkretne potize s csbx10 fontem.

Ja nemam. Vyzkousel jsem soucasnou verzi csfontu. Tj. vstupni podminky
byly tyto: z cstex/msdos jsem pouzil fontcs.zip, fontcm.zip.
V metrice csbx10.tfm (ze souboru fontcs.zip) byl kontrolni soucet
837807344 = 6173766360 octalove. Pokud jsem vygeneroval font
(automatickym generovanim), bralo to zdrojove texty *.mf, ktere jsou
zabaleny ve fontcs.zip a fontcm.zip a vytvorilo to pk se STEJNYM
kontrolnim souctem. Pokud se Vam tak nedeje, hledejte chybu ve sve
instalaci.

> 3. Je treba mozno (jednoduse) vygenerovat vsechny fonty ci jen tfm ze
> zdrojaku ktere tu jsou, aby s tim uz konecne prestaly byt problemy?

Inspirujte se v dctfm.mfj, nebo (lepe) pouzijte fontcs.zip a fontcm.zip

> Zdravim a dekuji, Cyril Fischer

Petr Olsak