headings v LaTeXu + pomaly ghostscript

Jan Dvorak dvorakj at karlin.mff.cuni.cz
Tue Aug 13 14:15:05 CEST 1996

> Dobry den,
> potykam se s nastavenim LaTeX-oveho stylu pro sazbu skript. K tomu
> ucelu jsem pouzil nektere definice ze standartniho report stylu,
> ktere jsem upravil a nacitam je v podobe meho stylu.
>
> Jedna se vzhled nadpisu kapitol .... To vse pracuje podle mych
> predpokladu, i kdyz mi neni jasne proc nektere definice nemohu
> deklarovat primo v mem souboru .tex, ale musi byt nacteny (do tohoto
> souboru) pres stylovy soubor.

Tady je odpoved jednoducha: LaTeX se vam bouri proto, ze nerad
zavinace v ridicich sekvencich. Prikazy se zavinacem jsou totiz
zamysleny jako vnitrni, ktere by normalni uzivatel nemel vubec
videt. LaTeX je vsak ochoten je zpracovat v souboru .cls nebo .clo
nebo .sty. Chcete-li je opravdu pouzit ve vasem textu, muzete je
oramovat prikazy \makeatletter (pred) a \makeatother (za).

> [...]
>
> \newlength{\marr}
> \addtolength{\marr}{\marginparwidth}
> \addtolength{\marr}{\marginparsep}
>
> \newlength{\marw}
> \addtolength{\marw}{\textwidth}
> \addtolength{\marw}{\marr}
>
> \def\ps at headings{\let\@mkboth\markboth
>  \def\@oddfoot{}\def\@evenfoot{}%       No feet.
>  \def\@evenhead{\kern-\marr \rm\bf \hbox
> to\marr{\thepage\hfil}\it\rightmark\hfil}
>  \def\@oddhead{\hbox to \marw{\hfil{\it \leftmark}\hbox to
> \marr{\hfil \rm\bf\thepage}}}
>  \def\chaptermark##1{\markboth {\it{\ifnum \c at secnumdepth >\m at ne

Neni mi jasne, jake jsou vase predstavy. Cislo stranky vysunute za
okraj textu?  Nebylo by vhodne pouzit \lrbox? (Viz. LaTeXbook nebo The
LaTeX Companion, dodatek A.)

> [...]
> co a cim? Nahlednuti do TeXbooku me moc nepomohlo a definici
> fancyheadings nerozumim (nejsem zadny TeX-expert).
>
> Samotne pouziti fancyheadings.sty me moc nenadchlo a navic se stejne
> pri deklaraci \addtolength{\headwidth}{\marr} objevila podobna hlaska
> preteceni sice jenom o 2.4999pt, cemuz uz vubec nerozumim.

> Dale bych se jeste rad zeptal uzivatelu ghostscriptu. Stahnul jsem si
> nejakou novejsi verzi (myslim v. 3.55) a pouzivam k prohlizeni PS
> souboru makro psview. Prohlizeni a ovladani sice funguje dobre, ale
> podle meho nazoru dost pomalu. Mam 486DX66. Je to vseobecny jev nebo

Mam zkusenosti s xdvi a ghostscriptem (3.33) pod Linuxem a X-Window.
Ghostscript funguje opravdu pomalu, a tezko co s tim.

> Za odpovedi dekuje             Jiri Hospodka.

Jan Dvorak