Help with TeX, please

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Mon Apr 15 14:54:38 CEST 1996

> Zdravim Vas dobri lide!
>
> V TeXu jsem vicemene zacatecnik, ale pri tech nemnoha clancich, co jsem
> napsal se mi jiz vyskytlo nekolik problemu......
> 1) Kde se da sehnat seznam opravdu vsech symbolu, ktere umi TeX sazet...?
>    Myslim takove ty legracky jako matematicke symboly, zmenseny obrazek
>    telefonu, ale hlavne co sazeni not v TeXu??!
_Uplny_ seznam symbolu asi ani v principu existovat nemuze, protoze kazdy
uzivatel TeXu si muze Metafontem vytvorit vlastni symboly, a je jen jeho
veci, zda je pak nekde vystavi a da k dispozici verejnosti. K sazeni not
jsou k dispozici nejmene tri makra (MuTeX, MusicTeX a MusixTeX), ale nemam
s nimi zadne zkusenosti.
> 2) Daji se sazet grafy jinak nez v prostredi picture.... myslim takove
>    ty jednodusi veci typu sipek LIBOVOLNYCH delek , sikmych car (stromove
>    grafy....)
Osvedcil se mi nasledujici postup: Pomoci libovolneho vektoroveho
kresliciho programu vytvorim obrazek bez popisu a exportuji ho do formatu
HP-GL (to umi temer kazdy program tohoto typu). Pak jej pomoci programu
HP2TEX (byl tusim na ftp.zcu.cz) prevedu do prostredi picture a pomoci
TeXCADu doplnim kvalitni TeXovske popisy. Zda se to byt ponekud krkolomny
postup, ale funguje bez problemu a dava opravdu pekne obrazky. Zda se mi to
byt nejvhodnejsi reseni, pokud z nejakeho duvodu nechcete pouzivat
PostScript.
                                    Mnoho zdaru preje
                                                         Lubos Kloc
(kloc at ipm.cz)